Friday, March 6, 2015

Dulu "Anwar cederakan diri sendiri" - umno Kini " Dr zulkifly cederkan diri sendiri" -pas

Inilah yang dikatakan nak kawan dengan umno mesti ikut cara umno.

wakaka

PUKUL Dr Zulkifly - Angkara penyokong ulama???

"KENAPA KURANG AJAR"

Berpandukan kepada kata-kata yang dihambur kaki pukul yang memukul Dr Zulkifly, gua gambarkan mereka ini adalah penyokong geng ulamak kerana Dr Zulkifly sebelum ini ada melaungkan cabaran agar sesiapa sahaja dalam kelompok ulamak berdebat dengannya dalam isu ulamak vs profesional yang menjadi kemelut dalam PAS sekarang.

Perbuatan mencabar ulamak itu dianggap kurang ajar bagi sesetengah pihak.

Paling tak seronok ialah apabila kita memikirkan wujud kemungkinan ulamak mengupah kumpulan ini untuk melakukan kerja haramjadah tersebut. NaUzubillah!!!

Pemimpin PAS Pusat Dr Dzulkefly Ahmad dipukul sekumpulan lelaki yang tidak dikenali di depan rumahnya dekat Shah Alam awal pagi ini.

Sahabat baiknya Datuk Kamarudin Jaffar yang mengesahkan kejadian tersebut berkata, Dzulkefly ketika ini sedang membuat laporan polis dan akan mendapatkan rawatan selepas ini.

Kesan kejadian itu, ahli jawatankuasa (AJK) PAS Pusat itu mengalami pecah di bibir dan bengkak di kepalanya.

"Salah seorang daripada mereka sempat berkata 'kenapa kurang ajar' ketika mereka memukul Dr Dzul," kata Kamarudin yang juga seorang AJK PAS Pusat.

Identiti Sekumpulan Lelaki Memukul Dr. Dzulkefly Ahmad Terbongkar?

Baru-baru ini, Dzulkefly yang juga pengarah Pusat Penyelidikan PAS itu menyuarakan kebimbangan sama ada ulama dan profesional di dalam parti Islam itu masih boleh bekerja bersama dan melahirkan rasa "sudah hilang hormat" terhadap golongan ulama.

Ia susulan resolusi yang dibuat Multaqa Ulama Semalaysia II anjuran Dewan Ulama PAS pada Sabtu, 21 Februari.

Kerja pukul orang ni biasanya dilakukan oleh siapa? 
Penyokong parti politik mana yang suka buat kerja pukul orang???


wakaka

Jika ulamak yang upah maka tak salah jika gua panggil ulamak itu
haramjadah.


WOI!!!!!!PERGI SEMBAH BUSUT LAGI BAGUS daripada PAKAI KETAYAP PUTIH dan MALUKAN ISLAM



Wednesday, March 4, 2015

Adakah Nik Ahmad Yaakob Berbohong ??? Tak kan ulamak bohong kot wakakaka

Gua bukan nak memandai-mandai tapi bacalah sendiri petikan ini. Individu ini mendakwa berlaku pemberian lesen balak pada tahun lalu sedangkan Nik Ahmad Yaakob menyatakan pemberian lesen balak di negeri Kelantan dibekukan sejak 2006. Tidak diketahui pula bila dan di mana Nik Ahmad Yaakob membuat kenyataan itu....

Berdasarkan kenyataan itu anda semua fikirlah sendiri sapa sebenarnya yang berbohong.... Gua bagi amaran dulu ya, "JANGAN KUTUK ULAMAK"

ADA FAHAM????

Seorang penyelidik lapangan Sahabat Alam Sekitar (SAM) hari ini mendakwa Kelantan dikenal pasti sebagai negeri paling teruk dalam penjagaan hutan di Malaysia.

Meor Razak Meor Abdul Rahman mendakwa keluasan hutan simpan kekal yang ditebang untuk dijadikan hutan ladang di negeri itu adalah terbesar di negara ini.

Beliau berkata, berdasarkan rekod Jabatan Perhutanan negeri itu, sebanyak 41 lesen konsesi pembalakan diluluskan dalam hutan simpan kekal di jajahan Kelantan Selatan meliputi jajahan kecil Gua Musang dan Lojing.

"Jadi bagaimana Menteri Besar Kelantan (Datuk Ahmad Yaakob) boleh menyatakan pemberian lesen dibekukan pada 2006 apabila masih ada lesen diluluskan pada tahun lepas?" katanya.

Beliau berkata kepada pemberita selepas Forum Media Khazanah Alam Pertubuhan Pelindung Khazanah Alam (PEKA)-Institut Akhbar Malaysia (MPI) 2015 di Kuala Lumpur hari ini.

Beliau berkata pembalakan dan penerokaan hutan tersebut merupakan antara faktor penyumbang kejadian banjir luar biasa yang berlaku baru-baru ini.

Meor Razak berkata Kelantan mengamalkan konsep hutan ladang di mana melalui konsep itu, semua pokok ditebang sehingga gondol untuk ditanam dengan tanaman seperti getah dan kelapa sawit.

Hello Ulamak , Kalau Rasa HEBAT sangat SAHUTLAH cabaran ini

Akhurnya,
Akibat tak tahan dengan tuduhan melampau golongan ulama taik kucing,
DR ZULKIFLY AHMAD akhirnya menawarkan diri untuk debat dengan mana-mana kelompok atau individu dari golongangn yang mengaku ulama.....

silakan sahut!!!!!

Dr Dzulkefly Ahmad
55 mins ·
Salam..
Sementara kami menumpu membuat serangan ke atas seteru politik dengan mendedahkan pelbagai kebejatan dan kebobrokan tadbir-urus kewangan dan ekonomi negara, seumapama isu 1-MDB, FGV, Hutang negara dan kejatuhan nilai RM, ada pulak 'ustaz2 haraki' yg giat 'menyerang' kami dan nak perjatuh kami. Telah kami katakan cukuplah...tapinampaknya jadi macam budak..lagi ditegah lagi menjadi2..kerja2 ini hanya memberi peluru kepada seteru-lawan politik kita.
Berpada2 sahabat2ku...kami bukanlah jahil sangat tentang Islam dan disiplin ilmunya....kerana PAS sejak berzaman khasnya era Al-Marhum Ust Fadzil Noor telah 'mengustazkan' kami..ada diantara kami yang telah mendapat 'Tarbiyah Haraki' sejak zaman student lagi.....
Saya juga telah mendapat izin TG Presiden dan Mesy PAS Pusat untuk mengadakan 'wacana-bahas-debat'... pilih 'setting' yang 'tuan2 lebih selesa...untuk semua tuduhan tuan2 yang kami ini 'sesat, songsang, 'liberal' atau pengamal liberalsime agama' dapat kita wacana, bahas atau debatkan secara mendalam dan tuntas..mungkin secara tertutup....kalau cara itu lebih wajar.
Harap jangan dihampakan.....dengan segala rendah hati saya memohon.
AlLahu Musta'an!

wakakaka
ada bran??????


Monday, March 2, 2015

INI BUKTI pas SELINGKUH dengan umno

Ustaz Dato' Dr Mohamed Fadzli Hassan
Diharap dengan menonton video bertajuk "Nak berpadu sangat... Ambikkau!! " di bawah dapatlah semua ahli PAS yang menyokong penyatuan umno / PAS untuk berfikir semula.

Nilai keikhlasan mereka.

Menyedari tak semua suka tonton video kerana sangat maklu akan kualiti internet di malaysia,  admin ambil inisiatif menulis semua isi penting yang menjadi hujah pemimpin PAS dalam video tersebut. YB Ustaz Dato' Dr Mohamed Fadzli Hassan

Inilah hujah bernas beliau,

"Penyelesaian penyatuan umno dengan PAS ini sentiasa datang apabila umno berada dalam keadaan tersepit. Apabila umno berada dalam keadaan tenang, mereka menindas kerajaan PAS, mereka menindas orang melayu, mereka menindas umat islam. Bagaimana umat Islam, orang melayu......................................

" Tuan puan yang dihormati sekelian, sya nak bagi tahu.... apabila nak disatukan dengan umno, sentiasa menuding jari kepada pas. Kononnya pas tidak mahu bersatu.

"Saya nak bagi tahu kepada hadirin hadirat bahawa, yang menyebabkan melayu berpecah ........................... Dan juga cuba lihat sejarah. Sejarah menyebut bahawa setiap sepuluh tahun sekali, umno akan menyebabkan pepecahan melayu.

"Dan sebelum daripada kemerdekaan lagi, umat islam bersatu, orang melayu bersatu menentang penjajahan. Parti Kebangsaan Melayu Malaya bersatu dengan Hizbul Muslimin, bersatu dengan umno untuk memperjuangkan kemerdekaan.

"Tetapi, umno dengan tiba-tiba menjadi tali barut kepada British. Mengkhianati perjuangan umat Islam, mengkhianati perjuangan melayu. Mengkhianati perjuangan umat Islam dalam Hizbul Muslimin dan mengkhianati perjuangan melayu dalam Parti Kebangsaan Melayu Malaya sehingga pimpinan-pimpinan tertangkap.

"Dr. Burhanudin Helmi kena tangkap, Ustaz Abu Bakar Al-Baqir kena tangkap. Tengok-tengok dia yang naik jadi Perdana Menteri. Pengkhianatan pertama umno kepada orang melayu dan juga kepada umat Islam sebelum kemerdekaan.

Gerombolan Jumpa TGNA (19 okt) Merayu Ajak Bersatu

Percayalah kata-kata gua ni, YB Ustaz Dato' Dr Mohamed Fadzli Hassan memang hebat berhujah. Anda juga akan dapat lihat wajah-wajah panel lain yang 'terbelehek' akibat kena TAJI... wakaka



"Apabila berlaku peristiwa 1969, 13 Mei.. Apabila umno merasakan bahawa kuasa mereka terjejas, sebab mereka kalah di Kuala Lumpur dan beberapa tempat lain; mereka mengajak PAS bersatu atas dasar penyatuan umat islam. Kononnya ada ancaman daripada orang bukan Islam.

"Mengambil sikap dasar perpaduan Islam... terima kita... Selepas daripada itu, apa mereka buat?... mereka tendang PAS keluar.

"Pada tahun 1987, umno menyebabkan perpecahan melayu lagi sehingga lahirnya Semangat 46. Pada tahun 1998, sepuluh tahun kemudian.....sekali lagi melayu berpecah disebabkan oleh umno.

"Kemudian berlakulah kononnya satu penyatuan melayu apabila Semangat 46 pimpinan Tengku Razaleigh Hamzah kembali kepada UMNO atas dasar semangat penyatuan melayu dan Islam.

"Rupa-rupanya dia ajak Tengku Razaleigh masuk umno kerana nak tendang Anwar Ibrahim keluar. Bukannya atas dasar nak menyatukan orang melayu tapi memecah-belahkan lagi.

"Apabila Pak Lah ajak kami bersatu, kami kata 'boleh', tapi benda ini perlu dibuat secara berhati-hati. Nanti orang PAS tak faham, Pakatan Rakyat tak faham... kami juga yang jugak yang menanggung akibat. Kami jugak nanti akan difitnah.....

"Maka dibuat perjumpaan secara senyap-senyap. Orang semua tak tahu... Tiba-tiba Pak Lah yang umumkan "sudah tiga (3) kali PAS dan UMNO berbincang di belakang tabir." Mengkhianati sekali lagi perjanjian, persefahaman. Sehingga PAS terpaksa berhadapan dengan orang-orangnya sendiri. Sehingga PAS terpaksa berhadapan dengan parti-parti dalam Pakatan Rakyat.

Gerombolan Jumpa TGNA (19 okt) Merayu Ajak Bersatu

NAMPAK TAK BETAPA BODOHNYA UG 
DALAM PAS



wakaka

*Pemilik blog ini adalah seorang ahli biasa PAS yang bukan seorang yang pro penyatuan PAS/UMNO kerana bukan sekali umno khianati perjuangan melayu dan islam. Tapi bukan gua... gua belum ada parti lagi..... wakaka

Friday, February 27, 2015

Pro Ulama LANCAU kalau mcam ni punya perangai

Saya tak hormat ‘ulama’ maki hamun, kata AJK PAS Pusat

Ahli Jawatankuasa PAS Pusat Dr Dzulkefly Ahmad menjelaskan beliau bukan tidak menghormati ulama, tetapi sudah hilang hormat kepada pihak yang menggelar diri ulama tetapi memaki hamun sesama sendiri, apatah lagi sesama jemaah Islam.

"Yang saya tidak hormati ustaz-ustaz yang mengaku ulama tetapi memaki hamun dan kerjanya melabel sesama ahli jemaah dan parti sendiri," kata pengarah eksekutif pusat penyelidikan PAS itu.

Dzulkefly mengulas laporan The Malaysian Insider sebelum ini yang melaporkan beliau berasa sedih dengan apa yang berlaku dalam Multaqa Ulama ke-2 di Serdang baru-baru ini, yang penuh dengan maki hamun sesama PAS.

"Apakah ada lagi ruang untuk penyatuan hati-hati ini?" soal beliau berikutan pelbagai ancaman yang dihamburkan kepada kumpulan yang tidak sealiran pemikiran dengan mereka.

Ekoran itu, Dzulkefly dilaporkan berkata, "Saya tidak takut dengan ancaman mereka, tetapi kalau dahulu saya hormati ulama, sekarang saya sudah hilang rasa hormat itu. Dan saya berazam mengubah (kesilapan) itu."

Kenyataan Dzulkefly itu diputar oleh pihak tertentu seolah-olah beliau tidak menghormati semua ulama.

Satu poster dibuat dengan memetik kata-kata beliau itu dan diletakkan gambar ulama PAS yang kelihatan seolah-olah beliau hilang hormat terhadap mereka.

Dalam Multaqa Ulama anjuran Dewan Ulama PAS baru-baru ini, pelbagai istilah digunakan untuk melabel pihak-pihak yang didakwa menentang kepimpinan ulama dalam PAS, khasnya Presiden PAS Datuk Seri Abdul Hadi Awang.

Pihak paling teruk diserang ialah pimpinan PAS yang didakwa sebagai pro Persatuan Ummah Sejahtera Malaysia (PasMa) yang dibentuk untuk melobi agar PAS kekal dengan Pakatan Rakyat. -TMI

Ulama fitnah dan bersifat munafik bersama penyokong mereka yang elok dilancaukan itu ibarat yahudi pakai serban... wakakaka

yahudi mabuk minum todi pun tak malukan islam macam ulama fitnah
penyokong pro ulama munafik bermulut longkang MBSA elok diam daripada bercakap.

kalau nak mencarut juga elo jadi macma gua. Tak pakai serban. Tak pakai kopiah putih. Tak pakai jubah.


Gua pun nak mencarut la ini macam. 
Ostad pun mencarut......



Cibai, kan ni na, ham ka chan, 
inge amma pundek, pundek walekek
sutik adi

wakaka

lagi mau ka?????

Tolong ajar gua mencarut dalam bahasa arab 
sapa boleh????


Thursday, February 26, 2015

Kopiah Putih Kantoi Tonton Tarian Gelek di Pasar Karat JB

Jangan marah dulu beb. Geng kopiah putih tak nampak dalam video ni mungkin sebab kopiah dah tanggal awal-awal kot.

Cer perhati betul-betul dalam video ni, ada tak muka-muka kopiah putih yang lipat kopiah dan selit masuk dalam poket kerana nak tengok tarian perut....

wakaka

Inilah video kontroversi yang jadi bualan hangat pengguna media sosial yang menghentam kerajaan negeri Johor kerana membenarkan tarian gelek ini di tayangkan kepada umum termasuk kanak-kanak yang berkunjung ke pasar karat JB.