Monday, May 25, 2015

Kerana Sayangkan PAS aku lupakah sementara Nurul Izzah dan Dyana Sofea

Aku nampak banyak yang tak kena dengan PAS sekarang. Jika dulu ringan-ringan sahaja masalahnya.

Sekarang, terutama selepas kembalinya Almarhum Tuan Guru Nik Aziz ke rahmatullah PAS makin teruk.

Mungkin aku salah pada pandangan ahli PAS yang lain terutama para penyokong ulama.

Dari segi asas Islam aku dah menang. Tak tahulah aku jika ada tafsir Al Quran yang membolehkan perlakuan munafik oleh manusia yang diangkat sebagai ulamak.

Aku memang tak belajar tafsir. Ilmu hadis pun tak belajar sangat. Dok ikut sekali-sekali sahaja.

Mungkinkah ada hadis yang membolehkan perlakuan munafik oleh para manusia bertuah yang diangkat menjadi ulamak??

Aku sama sekali pasti tidak ada hadis atau tafsir al quran seperti itu.

Namun sedihnya. Manusia berpengajian agama islam lulusan mesir, jordan dan arab saudi tidak pernah mempertikaikan perbuatan munafik pemimpin mereka itu.

Aku rasa janggal. Dan mula berfikir " adakah ustaz aku mengajar aku Islam yang berlainan dengan Islam yang diamal lulusan al azhar dan universiti-universiti masyhur lain??"

Puas aku berfikir. "Pakai ilmu ayah pin kah manusia ini?" wakakaka

Seingat aku ayah pin tu memang hebat. Seorang wanita lulusan Al Azhar pun menjadi pengikutnya malah mempertahankannya setelah perkampungan itu dimusnahkan.

Tidak nampakkah mereka akan perlakuan-perlakuan munafik yang dilakukan sang ulamak. Apakah dalil yang mereka gunakan untuk membolehkan seseorang itu bersifat munafik.

Apabila menyokong dan memperjuangkan seseorang yang munafik, tidakkah terfikirkah bahawa mereka sudah menyokong kekejian yang dilaknat.

Adakah di Mesir, Jordan dan Arab Saudi juga ada yahudi yang menjadi tenaga pengajar jurusan agama islam sepertimana berlaku di universiti xxxxxx ?

Suatu ketika dahulu di universiti xxxxx....
Manusia haramjadah sanggup membuat tesis yang mengeji nabi Muhammad S.A.W kerana sekeping kad tertera nama universiti xxxxx yang dinamakan skroll?

Nabi Muhammad S.A.W yang maksum dicari kelemahannya oleh manusia ini dan tesis tentangnya ditulis beratus-ratus muka surat untuk membuktikan mereka pelajar jurusan agama islam yang hebat. Tanpa ada sedikitpun rasa bersalah.

Dan hasil tulisan mereka akan dijadikan senjata untuk mejatuhkan maruah Nabi Muhammad S.A.W dengan tajuk-tajuk menjijikkan. " Mohamed In the Eye Of A Muslim Scholar" atau " Muslim scholar criticised Mohammed the prophet"

Artikel-artikel itu akhirnya menjadi punca ramai orang Islam murtad setelah membacanya.

Haramjadah gred A saja yang akan mereka-reka kelemahan Nabi Muhammad S.A.W

Sial Manusia itu.......

Persoalan aku tidak terjawab.. Adakah mangkok hayun yang belajar di Mesir, Jordan dan Arab Saudi ini bergurukan yahudi juga sehingga sanggup menyokong kemunafikan???


Sapa belajar di Mesir, Jordan, Arab Saudi, Syria, Morocco dan Iraq. Sila jawab persoalan aku.

Adakah anda tergolong antara mangkok hayun yang menyokong kemunafikan???


Buat Nurul Izzah dan Dyana Sofya 
you all don't worry
I tetap sayang both of you

wakakaka

Hadi Tak Perlu Takut. Isytihar saja Keluar Pakatan Rakyat

Apakah yang mengekang Haji hadi daripada menarik PAS keluar dari tahaluf siyasi dengan PAkatan Rakyat?

Pro umno dalam PAS menyatakan
"putrajaya bukan matlamat"
"Bertanding dalam pilihanraya bukan untuk menang"

Jika difikir dari satu sudut, calon-calon PAS tak perlu menempah bendera dan poster pilihanraya sebab bertanding hanya utk derma duit pertaruhan kepada SPR..

Di situ kita dah nampak betapa munafiknya mereka. Mulut kata tak mau menang tapi dok buang duit tempah bendera dan poster. Kalau setakat tempah dan simpan kat rumah calon, boleh lah dikatakan mereka saja nak sedekah kpd syarikat percetakan. kihkihkih

Tapi bukan itu yang berlaku. Poster ditampal oleh para sukarelawan yang gigih mahu melihat calon PAS menang. Kerja dibuat kerana menyangka calon PAS bertanding untuk menang. Perbelanjaan pasang poster keluar dari poket sendiri. 
Itulah pengorbanan ahli bawahan dan penyokong PAS.

Rupanya mereka ditipu kerana calon PAS bertanding hanya untuk tayang muka kat poter sahaja... bukan untuk menang.

Ikut ajaran islam pegangan mereka membazir tu amalan mulia kot... wakaka

Ada ilmu tapi amal kemunafikan layak bergelar ulamak ke?

Jadi PAS tidak perlu takut kehilangan sokongan dalam pilihanraya kerana PAS adalah Gerakan Islam dan bukan parti politik. Kalau tak percaya sila tanya Nasrudin Hassan. Dia yang buat kenyataan itu..... wakaka! 

Agak-agak dia ni betul ke bohong??
Tak mungkin ulama serban tinggi berbohong
wakaka


Presiden PAS Datuk Seri Abdul Hadi Awang menegaskan hari ini partinya bersedia untuk menamatkan kerjasama dengan DAP, lapor Astro Awani Online.

Hadi berkata, kesediaan menamatkan kerjasama itu dibuat susulan kenyataan serta tindak tanduk pemimpin DAP yang mahu membentuk Kabinet bayangan tanpa penglibatan PAS dan PKR.

Katanya, tindakan DAP itu umpama omongan kosong dan tidak realistik kerana Kabinet bayangan perlu mengambil kira pelbagai perkara dalam Perlembagaan negara dan bukan sekadar kepentingan kelompok tertentu.

"Dia (DAP) nak putus, putus lah, saya kena berpijak di bumi Malaysia, bumi Malaysia ini bumi masyarakat majmuk.

"Kita sudah ada dewan-dewan himpunan, NGO-NGO bukan Islam pun banyak," katanya ketika ditemui pemberita di Marang seperti dilaporkan portal itu.

Akhirnya Pakatan Rakyat Akan Berpecah

Menurut ahli Parlimen Marang itu, DAP tidak boleh mendabik dada kerana mereka bukan parti mutlak yang mewakili masyarakat bukan Islam di negara ini.

Hadi berkata demikian ketika diminta mengulas hasrat Setiausaha Agung DAP Lim Guan Eng yang bercita-cita untuk memerintah negara secara bersendirian dengan membentuk Kabinet bayangannya sendiri tanpa penglibatan PAS dan PKR.Lim berkata demikian berikutan parti itu tidak lagi mempunyai sebarang hubungan dengan presiden PAS.

Ketua Menteri Pulau Pinang itu juga mendakwa, pembentukan Kabinet bayangan Pakatan Rakyat (PR) yang dicadang Presiden PKR, Datuk Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail akan gagal berikutan keengganan Hadi bekerjasama.

Lim menyifatkan Hadi sukar dikawal kerana mempunyai “kuasa veto” untuk menolak sebarang keputusan yang dipersetujui bersama PR.

Hadi sebelum ini menolak keputusan bersama PR untuk menyingkirkan bekas menteri besar Selangor Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim dan digantikan dengan Dr Wan Azizah.


Apabila dah keluar PR ahli boleh buat keputusan sama ada untuk bersama PAS atau meninggalkan PAS

Hadi takut hilang ahli ke?
atau ??????

Related Article