Monday, May 16, 2016

KES GUAN ENG DAN KES MENTERI DITUDUH RABA PONGGONG

Nak tergelak baca artikel yang disiar ibnu hashim http://www.ibnuhasyim.com/2016/03/guan-eng-lari-ke-hainan-tak-dapat-beri.html.

Apabila cerita salah laku pemimpin pembangkang disiarkan dan disebar luas media pro bn dan pro PAS, kita terlebih dahulu perlu berfikir.

DAP adalah musuh PAS dan juga musuh UMNO.  Mereka akan membuat apa jua bentuk spekulasi untuk menambah burukkan keadaan agar kes Guan Eng ini dibaca orang ramai dan ditafsir sebagai benar.

Secara mudah gua berfikir Guan Eng tidak akan terlepas jika kes ini benar-benar wujud dan berlaku salah guna kuasa atau rasuah dalam pembelian rumah banglow tersebut kerana Guan Eng adalah pemimpin pembangkang.

Jika dia adalah pemimpin BN lazimnya kes macam ini ditutup begitu sahaja dan Guan Eng mungkin dilantik menjadi duta Malaysia ke negara tertentu.

Ingatkah anda kes menteri dituduh Raba Ponggong?? wakaka

Apakah SPRM dan PDRM akan berdiam diri? Dan amat mudah sekali untuk menjangka kebenaran atau kepalsuan tuduhan terhadap Guan Eng apabila si mamat yang menjadi pembuka mulut di parlimen TIDAK BERANI membuat tuduhan rasmi kepada polis dan sprm apatah lagi untuk membuat tuduhan terbuka walaupun dicabar oleh Guan Eng agar berbuat demikian.

AWAT TAK BERANI?
WAKAKAKA









No comments:

Post a Comment