Tuesday, January 6, 2015

Telahan Husam Musa Jadi Kenyataan - Kelantan musnah kerana balak dan lombong di bawah pemerintahan kopiah putih

Masih ingatkah anda apa kata Husam Musa apabila senarai exco Kelantan diumumkan dan sebahagian besar pegawai dalam agensi kerajaan yang menyokong husam Musa digugurkan dari jawatan?

Husam pernah memberi amaran bahawa jika balak dan lombong dijadikan milik individu Kelantan akan musnah.

Ini petikan kata-kata Husam yang disiar Sinar Harian Online

“Tetapi kalau kerajaan ini bersifat duniawi yang nak mengaut balak, lombong, Nauzubillah… Ampunkan saya kalau saya berdiri di dalam dewan untuk memperbetulkan kerajaan,”
baca teks penuh di SINI


Sebaik memenangi pilihanraya lalu kerajaan Kelantan telah menggugurkan perancangan projek lebuhraya rakyat Kelantan yang diilhamkan oleh Husam Musa. Segala perancangan cara pembayaran kepada kontraktor dibatalkan.

Kontraktor baru dipilih namun gagal juga. Entah apa jadi dengan lebuh raya itu sekarang. Khabarnya hendak menggunakan pinjaman Bank Asia...IDB ( Baca SINI )

Seboleh-bolehnya setiap perancangan Husam hendak dipadam daripada buku. Husam tidak boleh dijadikan popular kerana dia seorang profesional dan bukan golongan ulamak.

Mudah cerita ... Husam adalah penghalang pemilikan individu hasil lombong dan balak di Kelantan mengakibatkan beliau disingkir dari menganggotai exco Kelantan dengan alasan Husam tidak mendapat restu Sultan..

Selepas TGNA mengundur diri.

Mari lihat apa jadi dengan hutan Kelantan sekarang. Penggondolan hutan yang sangat besar dipercayai salah satu punca banjir besar yang melanda Kelantan baru-baru ini.

Ternyata kopiah di kepala bukan bermakna seseorang itu taat kepada Allah. Apabila habuan dunia menjadi pilihan pesan nabi bukan lagi ikutan. Bukit dan gunung tidak lagi dianggap sebagai pasak bumi yang mengukuhkan bumi seperti hadis nabi.

Ternyata kerosakan bumi adalah oleh tangan-tangan manusia yang sama sekali tidak wajar dianngap manusia. Apatah lagi hendak menganggpnya sebagi seorang islam yang berpegang teguh kepada ajaran agama menurut Al Quran dan sunnah..


Ada panas Ka ??? 

Pergi beli air batu... 
Masukkan dalam besen dan 
berendam dalam tu sejam dua. 
Dah sejuk baru keluar.... 
wakakaka!




7 comments:

  1. sekarang ni ramai yg lagi beso serban lg banyak nyimpan iblis dan syaitan dlm serban... astagfirullah tak lekang dari molot... tapi tangan mengebas jugak... Nauzubillah... lg beso kerosakkan kpd ummah...

    ReplyDelete
  2. Bro, inilah namanya jenayah kopiah putih. Kita pun berpegang taqwa di sisi Allah itulah yg diambil kira, hanya kerana engkau berkopiah putih aku nak kene wala'? Maaf tindakan korang tak mencerminkan Islam langsung. Deforestration atau mudahnya pembalakan memang antara punca utamanya, tanga-tangan manusia itu sendiri yang merosakkan alam, rakyat merasainya sebagai musibah dan ujian, korang anggap nikmat dan kesenangan. Pelik2.

    ReplyDelete
  3. Kelantan ditadbir oleh orang gila...langsung tidak menghormati khazanah alam...gondolkan hutan, elok sangat Allah memberi pengajaran kpd pentadbir negeri Kelantan supaya melihat kembali apa yang di lakukan....

    ReplyDelete
  4. Benar.

    Ia di sebut sebagai banjir di hulu. Basin baik hulu bukan hilir...! Air Bukit me limp ah rush sepertiseperti mengambil Dan marah. Sewaktu berlaku banjir ke dalaman air dikawasan tersebut mencecah 60-70 meter dalam

    ReplyDelete
  5. INI SYAITAN YANG BERSELINDUNG DI BAWAH SERBAN DAN DALAM JUBAH. PAGINYA BERCAKAP KELUARKAN HADIS BAGAI. TAPI HATINYA BERSIFAT IBLIS..

    ReplyDelete
  6. Peliknya husam dah jd mcm azmin ali di pecat di aniaya kerana bercakap benar... Ingat doa org teraniaya! Selamat tinggal UG!

    ReplyDelete
  7. Kalau ulamak tak masalah. Yg masalah ialah ulamak su'. PRU 14 nanti Pas mungkin melopong. Jika ia berlaku salahkan puak tersebut. Ulamak sebenar dlm Pad dah jadi minoriti.

    ReplyDelete