Thursday, June 19, 2014

JANGAN HARAP MUHYIDDIN AKAN LETAK JAWATAN ... WAKAKA

Walaupun aku ahli Keadilan tapi terus terang aku akui dah lama aku tak jenguk portal Keadilan Daily ni.. bukan apa.. cuma beritanya agak ketinggalan jika dibandingkan dengan lain-lain portal..

Kadang-kadang bila aku baca, aku jadi keliru sebab apa yang aku baca tu rasa macam aku dah baca..

Hari ni aku jenguk.. dan aku terbaca laporan ni... laporan yang kelihatan tak masuk akal..

Muhyiddin Yassin letak jawatan TPM Jumaat ini? 
KUALA LUMPUR 18 JUN: Khabar angin bertiup kencang mengatakan Tan Sri Muhyiddin Yassin akan meletakkan jawatan sebagai Timbalan Perdana Menteri, dalam masa terdekat. 
Menurut sumber, Muhyiddin dikatakan bakal digantikan oleh Datuk Seri Hishamuddin Tun Hussein yang juga sepupu kepada Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak. 
Najib dikatakan mahu berbuat demikian dengan alasan supaya Muhyiddin menumpukan perhatian kepada pengukuhan Umno.
Akhbar The Malay Mail minggu lalu melaporkan Najib akan melakukan rombakan kabinet besar-besaran dan dijangka akan berlaku seawal Jumaat ini. 
Beliau antara lain dilapor mempertimbangkan perubahan itu yang mungkin melibatkan tiga naib presiden Umno– Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi, Datuk Seri Hishammuddin Hussein dan Datuk Seri Shafie Apdal. 
Khabar angin bahawa Muhyiddin akan digantikan oleh Hishamuddin itu turut dinyatakan seorang blogger Umno, Zaharin Mohd Yassin atau lebih dikenali sebagai Sang Kelembai dalam status di Facebooknya. 
Bagaimanapun, Zaharin nampaknya tidak bersetuju jika keputusan itu diambil, malah menggelarkan Hishamuddin sebagai ‘pondan’ dan pemimpin seperti itu tidak lagi dipercayai di kalangan orang Melayu.
Katanya, sekiranya keputusan itu dibuat, maka Umno bakal mengalami kekalahan pada Pilihan Raya Umum (PRU) akan datang. 
“Ada orang kata menjelang Jumaat ini Tan Sri Muhyiddin Yassin di jangka akan bercuti panjang untuk menguruskan soal Umno.. dan Pemangkunya TPM ialah Hishamuddin Hussein.. 
“Jika si ‘pondan’ ini jadi TPM.. pejabat UMNO di mana-mana sila kemaskan pejabat anda… PRU akan datang.. sudah pasti UMNO bungkus.. bukan kerana UMNO tak kuat.. orang Melayu sudah tidak percaya dah dengan orang macam Hishamuddin Hussein sebagai bakal penerus UMNO. 
“Masalah peniaga melayu di KLIA pun tak boleh berjuang.. nak harapkan apa lagi. Saya jadi ahli biasa sahaja.. nak berjuang tak ada ,” tulisnya ~ KeAdilanDaily

Muhyiddin Yassin nak letak jawatan?.. kirim salamlaaaa...

Bukannya kita tak tahu dalam UMNO/BN ni selagi ada nyawa kalau boleh kuasa yang dipegang tak mahu dilepaskan mereka..

Selain selagi ada nyawa.. selagi mereka rasakan diri mereka msih belum cukup kaya jangan mimpilah nak diletakkan jawatan...

Kecuali kalau ada tekanan atau ada salah laku ianya akan digugurkan, itupun biasanya digugurkan bila nak tiba pilihanraya.. lepas pilihanraya dilantiklah semula..

Tujuannya cuma nak memperbodohkan rakyat dengan berbuat begitu supaya kabinet atau pimpinan mereka kelihatan berwibawa kononnya..

Sebab itulah kita menyaksikan hanya Khairy yang boleh dianggap sebagai pemimpin pelapis yang ada.. yang lain semuanya dah bertaraf warga emas.

Bukannya tak ada orang muda yang menyokong UMNO/BN.. ada.. tapi nak buat macam mana.. yang ada tu cuma sesuai dijadikan macai saja...

oleh -anaksungaiderhaka

1 comment:

  1. mahathir dulu singkir anwar dengan liwat .... mat sembab ni hanya dengan alasan nak urus umno ....??? tak best le macai-macai umno .....!!!!!!!!!! untuk tolong najis buat le fitnah untuk dia pulak ..... jadi pengimpot ayam-ayam hidup dari cina ke ... towkey impot candu ke dari burma ke .... perogol bersiri puteri-puteri umno ke ... baru le best sikit ....!!!

    ReplyDelete