Saturday, May 17, 2014

Gambar separuh bogel calon melayu DAP Teluk Intan - DYANA SOFYA



Walaupun baru saja diura-urakan sebagai calon untuk pilihan raya kecil parlimen Teluk Intan, pemimpin muda Dyana Sofya Mohd Daud terus menjadi sasaran serangan kempen untuk memburuk-burukkannya.

Setiausaha politik pemimpin veteran DAP Lim Kit Siang itu dikesan menjadi sasaran penulis blog pro-Umno yang menyebarkan gambar seorang wanita berpakaian bikini yang seiras wajahnya.

Dyana, 27, yang baru menyertai DAP dua tahun lalu, bagaimanapun nampaknya tidak tertekan dan tidak memandang serius serangan peribadi seperti itu.

Beliau juga mampu berseloroh apabila para pengikutnya bertanya mengenai gambar tersebut di laman sosial.

"Saya sudah (baca). Sebab itu saya kata saya harap ada badan sebegitu. Perlu lebih kerap ke gimnasium," tulis beliau di Twitter.

Menurutnya lagi, beliau turut menerima panggilan dan pesanan yang bersifat kasar, namun tidak gelabah dengan tekanan seperti itu.

"Beratus panggilan dan mesej kasar yang diterima sejak semalam. Jimatkan kredit anda. Saya tak berganjak. Ini Dyana lah," tulis beliau.

Gambar berkenaan dikesan dimuatkan di blog jomgelakfm.my dan theflyingkick.blogspot.com sejak semalam. Semakan Malaysiakini mendapati gambar berkenaan masih kekal disiarkan di blog berkenaan hari ini.

Gambar itu juga didapati dimuatkan di blog khairulryezal.blogspot.com dan bukti penyiaran gambar tersebut berjaya dirakam oleh pengguna laman sosial semalam.

Gambar wanita seiras wajah Dyana yang berpakaian bikini itu didapati telah dipadamkan hari ini dari blog berkenaan, namun bukti penyiarannya berjaya dirakam pengguna Internet.

Kalangan penulis blog Pakatan Rakyat pula, termasuk darisungaiderhaka.blogspot.com pula menyiarkan beberapa gambar yang menunjukkan bahawa individu dalam gambar tersebut adalah seorang pelakon Filipina, Pauleen Luna dan bukannya Dyana.

Sementara itu, tulisan di blog pro-Umno khairulryezal.blogspot.com turut mempersoalkan pendirian Dyana dan prinsip parti DAP yang didukung peguam muda tersebut dengan mengaitkan kelulusan Dyana dari Universiti Teknologi Mara (UiTM).

Penulis blog tersebut mengaitkan UiTM sebagai institusi Bumiputera yang diperjuangkan Umno dan kontras dengan DAP.

Blog tersebut juga mendakwa ibu Dyana adalah orang kuat Wanita Umno di Ipoh Barat.

"Tidak tahu di mana silapnya, Diyana Sofea (Dyana Sofya) sekarang merupakan pejuang cauvinis DAP," blog khairulryezal.blogspot.com dipetik.

Blog berkenaan juga memuatkan satu gambar Dyana berpakaian jubah peguam, gambarnya ketika sedang berkempen untuk DAP dan juga gambar merakamkan beliau menerima satu anugerah dari bekas menteri kewangan, Tengku Razaleigh Hamzah.

GERAKAN kutuk serangan ke atas Dyana Sofya.
| 1:59PM Mei 15 2014

Parti GERAKAN mengutuk tindakan penulis blog pro-Umno yang melancarkan serangan peribadi ke atas Dyana Sofya Mohd Daud selepas nama setiausaha politik Lim Kit Siang itu disebut-sebut sebagai antara calon untuk pilihan raya kecil parlimen Teluk Intan.

Setiausaha agung GERAKAN Liang Teck Meng berkata, serangan dengan menyebarkan gambar seorang wanita berpakaian bikini yang seiras wajah Dyana itu malah satu perbuatan kurang ajar.

"Saya terkejut apabila mendapati gambar tersebut tersebar di Internet dalam usaha untuk memburuk-burukkan reputasinya.

"Tindakan seperti ini, pada pendapat saya bukan sahaja kurang ajar tetapi juga menghina wanita di Malaysia.

"Walaupun ada perbezaan politik, GERAKAN tidak membiarkan serangan peribadi ke atas mana-mana individu, sama ada dari BN atau pembangkang," katanya dalam satu kenyataan.

~ Hakikatnya Permainan Politik Kotor Umno Seks & Fitnah memang tidak dapat dipisahkan...

No comments:

Post a Comment