Saturday, January 4, 2014

PENGEBOM BERANI MATI BERDOSA BESAR KATA MUFTI MATA SATU ARAB SAUDI


RIYAD - Mufti Kerajaan Arab Saudi Sheikh Abdul Aziz al-Shaikh mengutuk pelaku pemboman bunuh diri sebagai kejahatan berat. “Membunuh diri sendiri adalah kejahatan berat dan dosa besar ", ujar Sheikh Abdul Aziz al-Shaikh, seperti dilaporkan oleh Arab News, Kamis,19/12/2013 .

“Mereka yang melakukan bunuh diri dengan cara meledakkan diri menggunakna bahan peledak (bom) adalah penjahat yang mempercepat perjalanan mereka ke neraka ... Hati mereka telah menyimpang jauh dari jalan yang benar, pikiran mereka telah diserang oleh kejahatan", tegas Mufti Istana Kerajaan Arab Saudi al-Shaik.

Hal ini akan dikaitkan pertanyaan tentang diperbolehkannya serangan “istisyhadiyah” (bom syahid) dalam Islam - setidaknya ada perbedaan yang dapat diterima.

Siapapun tidak dapat mengklaim menyerang dan masuk ke tengah-tengah musuh dan meledakkan diri bertentangan dengan ajaran Islam.

Sebaliknya, sebagian kalangan ulama Islam membolehkan serangan martir (istisyhadiyah) , dan atas dalil Syariah.

Sebaliknya, Mufti Saudi, tidak berani mengatakan penjahat dan murtad rezim militer Mesir, di mana mereka telah tenggelam dalam darah rakyat mereka, dan melakukan pembantaian, dan membakar Muslim hidup-hidup di masjid al-Adawiyah. (voa-islam.com)

adios

Disclaimer
"Semua artikel dalam blog ini disiar untuk tujuan pendedahan dan pengetahuan am untuk diperdebat dan dibincangkan. Ketepatan maklumat dalam blog ini perlu dibandingkan dengan sumber-sumber lain agar tidak terjadi anggapan penyebaran maklumat palsu atau fitnah. Bagi mereka yang mahukan sesuatu dalam blog ini didelete kerana akta harta intelek sila email gua di atimuda@gmail.com"

No comments:

Post a Comment