Saturday, January 4, 2014

ini bukti idea penyatuan PAS/UMNO hanya TIPU DAYA umno

Ustaz Dato' Dr Mohamed Fadzli Hassan
Diharap dengan menonton video bertajuk "Nak berpadu sangat... Ambikkau!! " di bawah dapatlah semua ahli PAS yang menyokong penyatuan umno / PAS untuk berfikir semula.

Nilai keikhlasan mereka.

Menyedari tak semua suka tonton video kerana sangat maklu akan kualiti internet di malaysia,  admin ambil inisiatif menulis semua isi penting yang menjadi hujah pemimpin PAS dalam video tersebut. YB Ustaz Dato' Dr Mohamed Fadzli Hassan

Inilah hujah bernas beliau,

"Penyelesaian penyatuan umno dengan PAS ini sentiasa datang apabila umno berada dalam keadaan tersepit. Apabila umno berada dalam keadaan tenang, mereka menindas kerajaan PAS, mereka menindas orang melayu, mereka menindas umat islam. Bagaimana umat Islam, orang melayu......................................

" Tuan puan yang dihormati sekelian, sya nak bagi tahu.... apabila nak disatukan dengan umno, sentiasa menuding jari kepada pas. Kononnya pas tidak mahu bersatu.

"Saya nak bagi tahu kepada hadirin hadirat bahawa, yang menyebabkan melayu berpecah ........................... Dan juga cuba lihat sejarah. Sejarah menyebut bahawa setiap sepuluh tahun sekali, umno akan menyebabkan pepecahan melayu.

"Dan sebelum daripada kemerdekaan lagi, umat islam bersatu, orang melayu bersatu menentang penjajahan. Parti Kebangsaan Melayu Malaya bersatu dengan Hizbul Muslimin, bersatu dengan umno untuk memperjuangkan kemerdekaan.

"Tetapi, umno dengan tiba-tiba menjadi tali barut kepada British. Mengkhianati perjuangan umat Islam, mengkhianati perjuangan melayu. Mengkhianati perjuangan umat Islam dalam Hizbul Muslimin dan mengkhianati perjuangan melayu dalam Parti Kebangsaan Melayu Malaya sehingga pimpinan-pimpinan tertangkap.

"Dr. Burhanudin Helmi kena tangkap, Ustaz Abu Bakar Al-Baqir kena tangkap. Tengok-tengok dia yang naik jadi Perdana Menteri. Pengkhianatan pertama umno kepada orang melayu dan juga kepada umat Islam sebelum kemerdekaan.

Gerombolan Jumpa TGNA (19 okt) Merayu Ajak Bersatu

Percayalah kata-kata gua ni, YB Ustaz Dato' Dr Mohamed Fadzli Hassan memang hebat berhujah. Anda juga akan dapat lihat wajah-wajah panel lain yang 'terbelehek' akibat kena TAJI... wakaka


"Apabila berlaku peristiwa 1969, 13 Mei.. Apabila umno merasakan bahawa kuasa mereka terjejas, sebab mereka kalah di Kuala Lumpur dan beberapa tempat lain; mereka mengajak PAS bersatu atas dasar penyatuan umat islam. Kononnya ada ancaman daripada orang bukan Islam.

"Mengambil sikap dasar perpaduan Islam... terima kita... Selepas daripada itu, apa mereka buat?... mereka tendang PAS keluar.

"Pada tahun 1987, umno menyebabkan perpecahan melayu lagi sehingga lahirnya Semangat 46. Pada tahun 1998, sepuluh tahun kemudian.....sekali lagi melayu berpecah disebabkan oleh umno.

"Kemudian berlakulah kononnya satu penyatuan melayu apabila Semangat 46 pimpinan Tengku Razaleigh Hamzah kembali kepada UMNO atas dasar semangat penyatuan melayu dan Islam.

"Rupa-rupanya dia ajak Tengku Razaleigh masuk umno kerana nak tendang Anwar Ibrahim keluar. Bukannya atas dasar nak menyatukan orang melayu tapi memecah-belahkan lagi.

"Apabila Pak Lah ajak kami bersatu, kami kata 'boleh', tapi benda ini perlu dibuat secara berhati-hati. Nanti orang PAS tak faham, Pakatan Rakyat tak faham... kami juga yang jugak yang menanggung akibat. Kami jugak nanti akan difitnah.....

"Maka dibuat perjumpaan secara senyap-senyap. Orang semua tak tahu... Tiba-tiba Pak Lah yang umumkan "sudah tiga (3) kali PAS dan UMNO berbincang di belakang tabir." Mengkhianati sekali lagi perjanjian, persefahaman. Sehingga PAS terpaksa berhadapan dengan orang-orangnya sendiri. Sehingga PAS terpaksa berhadapan dengan parti-parti dalam Pakatan Rakyat.

Gerombolan Jumpa TGNA (19 okt) Merayu Ajak Bersatu

NAK PERCAYA umno LAGIIII??? 

PERGI mampus!!!

wakaka

*Pemilik blog ini adalah seorang ahli biasa PAS yang bukan seorang yang pro penyatuan PAS/UMNO kerana bukan sekali umno khianati perjuangan melayu dan islam. Tapi bukan gua... gua belum ada parti lagi..... wakaka

adios

Disclaimer
"Semua artikel dalam blog ini disiar untuk tujuan pendedahan dan pengetahuan am untuk diperdebat dan dibincangkan. Ketepatan maklumat dalam blog ini perlu dibandingkan dengan sumber-sumber lain agar tidak terjadi anggapan penyebaran maklumat palsu atau fitnah. Bagi mereka yang mahukan sesuatu dalam blog ini didelete kerana akta harta intelek sila email gua di atimuda@gmail.com"

5 comments:

  1. Salam GeloraHatiMuda

    Terbaikkkk!

    Pro-UG PAS ingat boleh tambah kerusi parlimen jika bergabung dengan UMNO? Kalau ini sangkaannya dan bermain dalam fikirannya, geng ini ada masalah mental yang serius.

    ReplyDelete
  2. Pemimpin2 umno ni memang jenis munafik; di luar mereka jak Pas bersatu konon nak jaga kepentingan orang melayu islam tapi di dalam hati mereka yang busuk itu telah lama tersimpan nak menjahanamkan Pas dan memperbodohkan orang2 melayu.Yang ada dalam benak mereka cuma satu ialitu nak bolot kuasa dan kekayaan negara untuk diri dan anak menantu mereka. Kepada para pemimpin dan ahli2 Pas yang terlalu taksup dengan UG... pandanglah keliling anda; lihat mahligai2 dan kenderaan2 mewah dan gaya hidup pemimpin2 umno di kawasan2 anda sendiri. Kecualilah dalam jiwa anda wahai penyokong UG juga tersimpan nafsu2 serakah seperti mereka. Jika itulah idaman dan tujuan perjuangan, berambuslah kamu semua daripada Pas! Tinggalkan Pas!

    ReplyDelete
  3. parti islam jangan mudah lupa ! ingat semasa dato asri ? parti munafik ala zionis sekutu apco akan hancurkan parti islam sebagaimana janji yahudi menghancurkan agama Allah SWT daRi muka bumi ini ! ingat wahai para pemimpin parti islam ! jangan dok mimpi nak berbaik dengAn parti dajjal ini ! ABU !

    ReplyDelete
  4. UMNO tak ikhlas pun nak Muzakarah. Ni pun sebab ikatan dengan MIC Dan MCA lemah dan pakatan PAS-PKR-DAP kuat. UMNO cuba untuk leraikan ikatan PR. Bila PAS dah lemah nanti, UMNO tendang la PAS keluar Macam pernah dibuat dulu tu.

    ReplyDelete