Saturday, November 16, 2013

Husam saman parpukari RM5 juta

printscreen dari google imge
Panel tiga hakim Makamah Rayuan Putrajaya diketuai Mohamad Ariff Md Yusof mengarahkan penulis blog itu atau nama sebenarnya Mohamad Salim Iskandar membayar RM5,000 kepada Husam.

Husam berjaya mengekalkan injuksi terhadap Mohamad Salim, 40, daripada terus menerbitkan artikel fitnah bertajuk "Parpukari productions mempersembahkan kisah cinta terlarang 2 benua!" pada Februari tahun lalu.

Hakim Mahkamah Tinggi Kota Bharu Yazid Mustafa memerintahkan injuksi tersebut ke atas Mohamad Salim.

Perbicaraan saman Husam terhadap penulis blog Parpukari itu akan didengar pada Januari tahun hadapan.
Husam memfailkan saman terhadap Parpukari dan menamakan Mohamad Salim sebagai pemilik blog.

Katanya, penulis blog itu telah memaparkan gambarnya memiliki hubungan dengan wanita yang bukan isterinya.

Mohamad Salim turut mendakwa Husam sebagai parasit dalam PAS yang kemudiannya ditepis Husam dengan mendakwa artikel itu satu penipuan dan fitnah bertujuan untuk memburuk-burukkannya sebagai pemimpin PAS.

Husam dalam injuksinya meminta ganti rugi teladan dan ganti rugi teruk bernilai RM5 juta.

Mohamad Salim dalam pembelaannya menafikan dia memiliki dan menulis di blog itu.
Husam diwakili peguam Hisham Fauzi dan Ahmad Mustaqim Zaki sementara Mohamad Salim diwakili Parvinder Kaur Sandhu. – 13 November, 2013. -TMI


adios

Disclaimer
"Semua artikel dalam blog ini disiar untuk tujuan pendedahan dan pengetahuan am untuk diperdebat dan dibincangkan. Ketepatan maklumat dalam blog ini perlu dibandingkan dengan sumber-sumber lain agar tidak terjadi anggapan penyebaran maklumat palsu atau fitnah. Bagi mereka yang mahukan sesuatu dalam blog ini didelete kerana akta harta intelek sila email gua di atimuda@gmail.com"

No comments:

Post a Comment