Saturday, January 4, 2014

2020 tanggal tertegaknya Khilafah Islam di muka bumi

SELEPAS Israel mengumumkan rancangan dan pembangunan Israel 2020, Malaysia mengikut langkah Israel dengan menjadikan tahun 2020 sebagai sasaran untuk menjadi sebuah negara maju.

Indonesia juga mengambil langkah serupa. Arab Saudi mengumumkan perancangannya membangun kota moden di seluruh negara itu yang dijangka terlaksana pada tahun yang sama iaitu 2020.

Al Qaeda Internasional pun menjadikan 2020 sebagai batas dari target perjuangannya menumbangkan rezim thaghut dan menegakkan Khilafah Islam.

Ada apa dengan dengan 2020?

Ada hal menarik, mengapa mereka memilih tahun yang sama. Bahkan, National Intelligence Council (NIC) Amerika menurunkan laporan yang berjudul “Mapping The Global Future” (Memetakan Masa Depan Global) dengan memasukkan analisis badan-badan intelejen dari 15 negara. Laporan tersebut menjelaskan ada empat senario dunia pada 2020.

Pertama, naiknya Cina dan India ke pentas dunia.

Kedua, Amerika berperanan dalam membentuk dan mengorganisasikan perubahan global.

Ketiga, akan kembalinya kekhalifahan Islam.

Keempat, munculnya lingkaran ketakutan dimana respon agresif terhadap ancaman teroris mengarah pada pelanggaran aturan dan sistem keamanan yang berlaku.

Ada pihak yang mengatakan bahwa ini sebahagian dari kerja zionis untuk projek Israel Raya-nya. Sudah lama mereka menunggu raja mereka –DAJJAL- yang akan muncul untuk memimpin dunia.

Hingga nampaknya tahun 2020 akan menjadi pertaruhan bagi seluruh kalangan untuk membuktikan pihak mana yang akan mengambil kendali dunia.

Di dunia Islam sendiri diyakini bahwa Allah subhanahu wa Taala akan mengutus para mujaddid (pembaru agama) pada setiap kurun waktu 100 tahun. Jika kehancuran dunia Islam ditandai dengan tumbangnya khilafah Turki Utsmani di tahun 1924, maka 100 tahun kemudian – menurut kalendar hijriah akan jatuh pada tahun 2020, yang merupakan waktu dimana janji Allah untuk kemunculan para pembaharu agama ini akan direalisasi.

Apakah hubungan semua prediksi di atas dengan Mekah 2020?

Adakah pada masa itu umat Islam akan memerangi penguasa semenjung arab itu selaras dengan hadis nabi di bawah?


Sama-sama kita nantikan detik itu. 2020 cuma 74 bulan saja dari sekarang.

adios

Disclaimer
"Semua artikel dalam blog ini disiar untuk tujuan pendedahan dan pengetahuan am untuk diperdebat dan dibincangkan. Ketepatan maklumat dalam blog ini perlu dibandingkan dengan sumber-sumber lain agar tidak terjadi anggapan penyebaran maklumat palsu atau fitnah. Bagi mereka yang mahukan sesuatu dalam blog ini didelete kerana akta harta intelek sila email gua di atimuda@gmail.com"

2 comments: