Monday, September 9, 2013

Nik Aziz adalah ayahanda PEKIDA? - biar betul...

Saya selaku ahli baiah yang berpangkat Abang Long ingin menegur diri saya dan juga semua ayahanda yang di bai’ah.

Dewasa ini kita lihat ramai ahli kita sudah jauh terpesong. Melakukan maksiat bukan menjadi satu larangan buatnya. Di mana badan bertidak yang sudah di lantik? Tidur nyenyak di buai maksiat atau sudah lama berkubur tanpa nisan. Sedih yang teramat.

Sejak kematian Pak Long Burung, tentera-tentera 30 seolah-olah menjadi retak seribu.

Memang Pak Long Burung juga bukan Ayahanda yang hebat, seperti Ayahanda Nik Aziz dan juga Ayahanda Harun Sani mufti perak. Tetapi titik tolak ini berlaku sejak dari itu. Seolah-olah pintu kambing sudah dibuka. Banyak sungguh serpihan 30 di tubuhkan. Mula dengan Pekida, Sahabat dan sekarang ini geng panji hitam pula. Memang atas kertas, perjuangan nampak baik. Sufi sungguh. Tapi hakikatnya, hancur dan jijik.

Sebagai Ayahanda, abang long, kita ini tergolong dalam golong terawal merentas titian siratul mustakim. Tidak takutkah kita. Ayahanda yang asalnya hanya ada 16, tapi kini sudah beribu. Di Melaka saja sudah dengar ada 77 orang ayahanda. Agaknya pangkat ayahanda ni boleh jual dekat pasar malam.

Kita bukan berjuang untuk pangkat. Bukan untuk harta dan kuasa. Tapi Alif,baa,taa. Apa butakah kita sampai tak lihat mana yang baik, mana yang tidak. Sudahlah tidak membanteras kejahatan, tapi menepuk dada seolah-olah perwira bangsa. Lakanatullah Ayahanda seperti ini. jangan di cium tangannya sebagai ayahanda. Munafik kamu!

Setakat pakai songkok, berjalan diiring oleh pengikut, menyalak seperti anjing, sudah di panggil Ayahanda perwira. Munafik kamu!!!

Sebagai ayahanda, kamu ketua. Harus tunjuk ahklak yang baik. Jadi orang yang menjadi contoh baik. Kalau dulu kamu kaki tonggang arak, berubahlah jadi orang yang memegang biji tasbih. Jadi pemikir idealogi yang baik. Membantu anak-anak bangsa supaya menjadi baik. Bukan bila sudah jadi ayahanda makin mahal arak di tonggangnya.

Saya menyeru seluruh ahli bai’ah yang sebenar,yang berjanji akan dilaknat oleh Allah jika melakukan kemungkaran. Sama-sama kita berdoa, hapuskanlah sifat jahat di dalam persatuan 30 ini, jika ada yang masih mengamalkan kemungkaran, insafkanlah mereka, dan jika mereka degil, laknat saja mereka.

Pemutihan harus bermula dari peringkat Ayahanda!!! - PEKIDA BATU 4 JLN KAPAR, KLANG

adios

Disclaimer
"Semua artikel dalam blog ini disiar untuk tujuan pendedahan dan pengetahuan am untuk diperdebat dan dibincangkan. Ketepatan maklumat dalam blog ini perlu dibandingkan dengan sumber-sumber lain agar tidak terjadi anggapan penyebaran maklumat palsu atau fitnah. Bagi mereka yang mahukan sesuatu dalam blog ini didelete kerana akta harta intelek sila email gua di atimuda@gmail.com"

No comments:

Post a Comment