Sunday, September 15, 2013

Mujadiddin IIA Afghanistan musnahkan lapan drone dan dua helikopter Amerika


JALALABAD : Pada pukul 7 malam waktu setempat, mujahidin Imarah Islam Afghanistan (IIA) melancarkan serangan mematikan terhadap markas penjajah US di Nangarhar, Jalalabad. Mujahidin menghentam markas Amerika berkali-kali dengan melancarkan sembilan buah roket.

Aksi heroik dari roket Mujahidin terbilang itu, terbukti dari sembilan roket yang ditembakkan, kesemuanya tepat mengenai sasaran dengan izin Allah. Tiga roket mengenai dapur logistik, enam roket lainnya menggempur garaj yang menempatkan  predator drone dan helikopter. Jumlah keseluruhan 8 predator drone hancur, 2 helikopter hanya tinggal puing-puing besi., dan hasil nya 15 tentera musuh hilang nyawa.

Dalam kejadian berasingan, Mujahidin Afghansitan turut melakukan serangan di sebelah barat Kota Herat. Kali ini yang menjadi sasaran adalah Pejabat Konsulat penjajah US. Serangan dimulakan dari jam 6 pagi dengan aksi amaliyat istisyhadiyyah (pengebom syahid). Seorang mujahid mendatangi kompleks Pejabat konsulat berkenaan dengan memacu sebuah kenderaan yang bermuatan bahan peledak seberat 8 ton.

Akibatnya, bangunan utama pejabat konsulat berkenaan hancur.Beberapa saat setelah letupan terjadi, 8 mujahidin yang gagah berani menyusul masuk ke kompleks pejabat dan melakukan serangan dengan senjata ringan dan berat.

Dalam pertempuran ini 27 tentera penjajah US tewas,17 tentera boneka mati,35 orang lainnya mengalami cedera,12 kendaraan tempur Amerika hancur. Sedangkan di pihak Mujahidin, 8 orang Ikhwah mendapat kurnia syuhada, InsyaAllah.

oleh - Admin Pedang Sabur
adios
Disclaimer
"Semua artikel dalam blog ini disiar untuk tujuan pendedahan dan pengetahuan am untuk diperdebat dan dibincangkan. Ketepatan maklumat dalam blog ini perlu dibandingkan dengan sumber-sumber lain agar tidak terjadi anggapan penyebaran maklumat palsu atau fitnah. Bagi mereka yang mahukan sesuatu dalam blog ini didelete kerana akta harta intelek sila email gua di atimuda@gmail.com"

No comments:

Post a Comment