Saturday, August 17, 2013

Erdogan:” Akan Datang “Musa” Mengakhiri Tirani “Fir’aun Baru” di Mesir”


Perdana Menteri Turki, Recep Tayyip Erdogan kembali melontarkan pernyataan pedas terhadap pemerintahan Mesir yang baru, kali ini Erdogan menyatakan bahwa Mesir sedang menunggu “Musa” untuk melawan tirani “Fir’aun baru”, Katanya.

Erdogan juga menyerang negara-negara Barat dalam pernyataannya pada konferens Pers di bandar Ankara seelum ia berangkat ke Turkmenistan, ia mengatakan,”Demokrasi di dunia akan menjadi meragukan jika Barat tidak mengambil langkah serius, dan mereka yang diam tidak peduli terhadap tragedi di Mesir akan dianggap sebagai sebahagian dari para pembunuh.”

Erdogan menambah, “ para pemberontak telah membantai mereka yang ingin menuntut suara mereka dalam sistem Demokrasi, tetapi Barat tidak menganggap apa yang terjadi sebagai Kudeta, meskpun mereka mengakuinya dalam dialog bilateral.”

”rakyat Mesir akan mendapat kembali hak-hak mereka cepat atau lambat, dan suatu hari nanti akan datang “Musa” yang akan mengakhiri tirani “Fir’aun” yang baru.”

Kantor berita Turki “Jihan” mengatakan bahwa Erdogan juga telah meminta Dewan Keamanan PBB untuk mengadakan sidang darurat membahas peristiwa terkini dan perkembangan di Mesir. -diedit dari berita eramuslim oleh GelorHatiMuda

Persoalan di sini ialah siapa 'Musa' Nabi Musa memang dikenali seorang yang menentang firaun tetapi tidak ada dalah hadis menyatakan nabi Musa akan kembali.

Kesimpulannya Erdogan menyatakan akan hadir seorang manusia hebat di kalangan rakyat Mesir yang akan menumbangkan firaun moden (al sisi dan bala tenteranya) sama ada melalui proses demokrasi atau perang saudara..

Gua lebih mengharapkan perang berlaku. Tanpa peperangan Islamis Mesir akan sentiasa menjadi mangsa kepada tentera dan polis. Dalam peperangan tiada penghormatan kepada tentera dan polis. Dalam situasi Mesir, Mereka adalah musuh yang perlu dibunuh atau dikalahkan.


adios
Disclaimer
"Semua artikel dalam blog ini disiar untuk tujuan pendedahan dan pengetahuan am untuk diperdebat dan dibincangkan. Ketepatan maklumat dalam blog ini perlu dibandingkan dengan sumber-sumber lain agar tidak terjadi anggapan penyebaran maklumat palsu atau fitnah. Bagi mereka yang mahukan sesuatu dalam blog ini didelete kerana akta harta intelek sila email gua di atimuda@gmail.com"

1 comment:

  1. slm

    DAH BRULANG kali nasihat geng BRODERHOOD yang pondan ni ..


    first kill the army

    second kill the US interest in egypt

    third kill the tali barut al yahudi

    then you have democrazy

    to achive democracy the ARMY (anggota tentera) must be 'cut' atau di 'kasi' butoh menjadi pondan ... then the executive would have abosolute power.

    but what we are seing now is the broderhood yang pondan . nak letup sebiji bom pun susah ... jgn mati katak... belajar dari palestin .... mati sambil meletop.. ada gak yg lain akan mati sekali,,, jangan mati sorang rugi

    500 yg mati sepatutnya di bawa 5000 tentera mati sekali ini tidak mati katak

    bodo punya braderhood

    ReplyDelete