Friday, July 5, 2013

Syaikh Yusuf Qaradhawi Kepada Rakyat Mesir : Berikan Presiden Kesempatan


Syaikh Yusuf Qaradhawi, Ketua Persatuan Ulama Dunia, menyeru kepada rakyat Mesir untuk saling memahami dan Dialog daripada saling berselisih dan berbeza pendapat, serta menyeru untuk memberikan Presiden Mesir Muhammad Mursi kesempatan agar boleh memperbaiki kesalahan dan keadaan bangsa.

Qaradhawi mengatakan dalam Pidato pada salah satu stesen Televisyen khusus, "Pada hari ini sukar mencari rakyat Mesir berada pada suatu tempat," merujuk kepada pecahnya rakyat Meir pada kemarin (30/6) antara pendukung dan pemberontak yang keluar ke jalanan dalam rangka protes di tempat yang berbeza.

Syaikh mengatakan. "Mengapa kita tidak kembali pada satu barisan dan saling memahami diantara kita? Hendaknya kita saling memahami sebagaimana ayah dengan anaknya dan kakak dengan adiknya. "Dan Syaikh menambah," jika Presiden Muhammad Mursi mempunyai kesalahan maka kita berhak meluruskan kesalahannya, ..... lalu mengapa kita boleh sabar dengan Rejim Mubarak selama 30 tahun namun tak mampu sabar dalam setahun ini!?, apakah setahun ini mampu memperbaiki kesalahan yang telah dibuat 30 tahun? "

Syaikh menambah, bahawa tidaklah mudah menukar satu presiden dengan presiden yang lain, tetapi kita harus melakukannya, dan jika Presiden Muhammad Mursi jatuh maka akan datang yang lebih buruk darinya.

Kemudian Syaikh Qaradhawi menyeru kepada para pemuda Revolusi untuk tidak mendengar provokasi dari rejim sebelumnya, dan mengajak semua rakyat Mesir untuk kembali bersatu. " - Muhammad Nazir

Rafah Gate ditutup tentera - bukti kukuh israel turut main peranan

Morsi diguling oleh Menteri Pertahanan yang dilantiknya

video - Detik-detik penangkapan Morsi

Fakta - Mengenali General Abdul Fattah al-Sisi



adios

1 comment:

  1. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete