Sunday, July 21, 2013

Selepas taji El Baradei, Erdogan belasah Putera Saud Al Faisal


Tzipi Livni ada kenal?
Perdana Menteri Turki, Tayyid Recep Erdogan, telah menyatakan sikap dan pendirian bahawa Dr Morsi adalah Presiden Mesir yang sah!!

Sikap tegas beliau menyebabkan Putera Saud Al-Faisal membuat panggilan telefon kepada beliau di hadapan Menteri-menteri Luar Arab dan Teluk kira-kira seminggu yang lalu. (mungkin ingin bertanya sendiri dan memahami pendirian Erdogan itu)

Keadaan telah membuatkan Erdogan naik berang serta menegaskan kepada Putera Saudi itu dgn kata-kata:

"BAGAIMANA SAUDARA BOLEH MENDAKWA MELAKSANAKAN UNDANG-UNDANG ISLAM, URUS TADBIR ISLAM SERTA MENYOKONG ISLAM TETAPI DALAM MASA YANG SAMA TURUT BERSUBAHAT MENGGULINGKAN PRESIDEN ISLAM YANG DIPILIH DALAM PILIHARAYA BEBAS DAN ADIL??"
(terjemahan bebas dari umh1 blogspot) oleh Ahmad Kamal Shaari

Muntah hijau arab bangang anak raja saudi tu kena belasah... wakaka

adios

6 comments:

  1. ITU sebab nabi dan rasul diturunkan kpd org arab.. sebab kaum ni adalah kaum yg paling bahlol di muka bumi tuhan ni... tak perlu nabi turun di eropah atau china sebab kaum eropah dan cina lebih bertamdun dari bangsa bangsat arab ni ....

    sudah tiba masanya lingua franca alquran di alih dlm bahasa indonesia atau inggeris kerana rakyat sudah muak berbahsa bahsa kaum bangsat ....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jika anda seorang muslim sila tarik balik komen anda dan bersyahadah semula. Jika anda non muslim you have no right to meddle in my religion. Anda menunjukkan kebodohan dan kabangangan yang amat sangat.Tahukah anda bahawa dunia islam dan arab lah yang menerang
      kan dunia dan membawa tamadun kepada bangsa eropah yang hidup secara babarians dalam zaman dark ages dulu?







      Delete
  2. patut pun erdogan b elasah saudi tu,kan ke sem e nanjun g hijaz seluruh bumi arab dulu ada lah ada lah hak khalifah islam othmaniah turki....saudi dan raja2 badwi tu lah pecacai yg jadi baruah penjajah kristioan british menghalau kerajaan islam di bumu arab....sekarang sejarah berulang kembali

    ReplyDelete
  3. Malaysiabaru...Sila baca Alquran dan belajar Islam dengan betul. Di dalam Alquran ada diterangkan kenapa AlQuran diturunkan dalam bahasa Arab.
    Bahasa Arab adalah bahasa Syurga...kecuali kalaua memang taknak kesyurga (nerakalah tu)

    ReplyDelete
  4. Kelemahan keluarga saud, dan pemimpin arab masakini tidak diterjemahkan dengan memaki hamun bangsa arab. Masih banyak lagi bangsa arab yang hebat dan berkredibilti. Cuma Allah belum memunculkannya. Setiap bangsa ada kehebatan dan kelemahanya. Bangsa arab adalah keturunan Nabi Muhammad dan bahasa arab adalah bahasa syurga. Jangan sesuka hati memperlekehkan bangsa arab. Kita boleh sikap bangsa arab yang bobrok tetapi njangan memaki nhamun. Bermohonlah kepada Allah supaya mematabatkan kembali Islam tidak kira bangsa apa yang dapat melakukannya. Mungkin bangsa Melayu, Arab , Turki, China, Parsi.

    ReplyDelete
  5. Bangsa Arab adalah bangsa yang Allah ciptakan sebagai bangsa yang hebat dan paling kuat perjuangannya dalam menegakkan Kebenaran, Sebab itulah Islam ini tersebar luas di seluruh pelusuk muka bumi ini dgn begitu pesat, namun begitu bukan bermaksud keseluruhan bangsa Arab itu taat pada perintah Allah, malah mereka juga aada yg hidup penuh dgn kepura-puraan. Tapi jgn sesekali kita kaitkan dgn Rasulullah S.A.W ,kerana Nabi S.A.W langsung takde kena mengena dgn sifat kelakuan pilihan dan hala tuju bangsanya,Baginda S.A.W telah pun melepaskan amanahnya pada pewarisnya iaitu Al-Quran dan sunnahnya, dan sepatutnya Bangsa Arab itulah yg patut mengikut contoh teladan yg terbaik iaitu Nabi Muhammad S.A.W . jgn heran jika bangsa Arab sendiri ada yg terlalu mengejar dunia dan lalai kerana manusia itu sifatnya sama saja , ada yg degil ade yg taat.apa yang pasti hingga kini memang masih banyak lagi bangsa Arab yg hebat dan kuat perjuangkan Islam dan kita sendiri sedia maklum dan kita sendiri saksikan betapa hebatnya mereka yang beriman di kalangan bangsa Arab itu berjihad Fisabilillah dan sekarang ini mereka sedang bangkit lebih ramai macam cendawan, walaupun ada yg kata bangsa Arab ini celaru namun kita kena akui bahawa mereka juga adalah bangsa yang mempunyai semangat yg tinggi dan luarbiasa dalam perjuangan jihad Fisabilillah. wlhalm.

    ReplyDelete