Saturday, June 22, 2013

Rahsia zakar lelaki brazil besar dan panjang didedah

spesis ular terbaru di jumpai berhampiran dengan Amazon,Brazil apa yang menjengkelkan adalah ular ini seakan-akan bentuk kemaluan seorang lelaki. Ular terbaru ini di klasifikasikan buta kerana tiada kelihatan mata pada tubuh fizikal ular tersebut.



Seekor haiwan spesis baru ditemukan sekelompok pengkaji di Brazil. Haiwan ini dikatakan mirip seakan ular namun tidak memiliki mata seperti ular, sehingga diduga buta. Ia hidup di kawasan berair yang hangat dan mengalir deras.
Ular unik itu dinamai atretochoana eiselti dan ditemukan di dasar sungai Madeira di Rondonia. Sejumlah 6 ekor ditemukan di empangan yang terhubung dengan sungai Amazon. Haiwan reptilia ini sebenarnya telah dijumpai pada November lalu namun baru teridentifikasi sekarang.



Para pengkaji masih menyelidiki haiwan yang bentuknya dinyatakan oleh mereka menyerupai alat kelamin bagi seorang lelaki. Hampir tidak ada maklumat yang didapati selain bahawa haiwan amfibia ini tidak memiliki paru-paru dan kaki serta panjang 1 meter panjang. Mereka membuat kesimpulan sementara bahawa haiwan ini mempunyai kaitan keluargaan dengan salamander dan katak, namun dari segi fizikal lebih mirip seperti seekor ular.

"Meskipun nampak seperti ular, haiwan ini bukanlah reptilia dan lebih erat terkait dengan salamander dan katak," kata ahli biologi, Julian Tupan. "Kami berfikir bahawa haiwan ini bernafas melalui kulitnya dan mungkin memangsa ikan kecil serta cacing. Namun sehingga hari ini kami masih belum dapat membuktikannya."

Penemuan ular buta ini bukan sahaja kali pertama, kalau korang nak tau pada 1968 spesies ini pernah terlihat berkeliaran secara spontan. Kini kajian masih dilakukan terhadap 2 dari 6 spesies yang ditemukan. "Dari 6 ekor yang kami jumpai yang satu mati, 3 dibebaskan kembali ke alam dan 2 masih dalam jagaan penelitian," kata Julian. - mediahunterz

Kalu nak bagi besor dan panjang bagi la ular ni patuk dua kali. Sekali patuk jadi besor. Sekali lagi patuk terus jadi panjang.... wakaka
adios

2 comments:

  1. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
  2. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete