Saturday, May 18, 2013

Tindakan Azmin dan zuraida bakal lenyapkan kepercayaan rakyat Selangor kepada PR

PKR sebenarnya lebih sudu daripada kuah. Dah dapat jawatan MB Selangor, mahu pula exco kanan kerajaan Selangor. Kononnya si Azmin Ali nak kontrol Khalid Ibrahim.

Mereka ingat mereka menang kerana mereka kuat. Kononnya Selangor kekal di tangan Pakatan Rakyat kerana mereka. Nehi. Tuii.

Mereka yang bertanding banyak kerusi di Selangor, tapi paling banyak kalah dalam PRU kali ini. Mereka sudah lupa. Melayu mudah lupa.

Daripada 12 kerusi yang jatuh ke tangan UMNO, 6 daripadanya adalah kerana kekalahan PKR antaranya di Dun Batang Kali, Bukit Malawati (mike pun kalah), Kuang, Dengkil, Permatang dan Kota Damansara. PKR sememangnya bukannya kuat.

Kalau di PRU 2008 dahulu, mereka mendapat 15 kerusi, sekarang merosot kepada 14 kerusi. Berbanding dengan DAP yang meningkat daripada 13 kerusi pada PRU 2008 dahulu kepada 15 kerusi kali ini, begitu juga PAS yang mendadak naik daripada 8 kerusi pada PRU 2008 kepada 15 kerusi kali ini. Jadi siapa yang kuat sebenarnya di Selangor?

Jadi geng-geng Azmin dan Zuraida janganlah sombong sangat. PAS dan DAP sememangnya menjulang tinggi semangat setiakawan dalam Pakatan Rakyat. PAS boleh je jadi MB dengan majoriti yang ada kerana nak kata tak pandai tadbir, ramai pensyarah-pensyarah dan cerdik pandai PAS di seluruh Selangor dan KL akan bantu PAS. Bahkan bekas MB Selangor, Tan Sri Muhammad Taib pun akan bantu PAS.

Bukan setakat air percuma, mungkin tol yang libatkan kerajaan Selangor akan dihapuskan atau banyak lagi alternatif lain untuk rakyat Selangor.

Tapi PAS taknak jadi tamak dan gunting dalam lipatan macam Azmin Ali dan Zuraida.

Dua cai PKR ini tiada locus standi untuk suarakan hak mereka untuk dapat jawatan itu ini di Selangor. Mereka adalah lemah dan bukannya suara majoriti. Sedarlah wahai Azmin. Anda telah gagal memimpin PKR di Selangor dalam PRU kali ini. Cerminlah muka anda dahulu. Kalau anda lebih-lebih, tak mustahil Khalid Ibrahim akan masuk PAS selepas ini. Biar berkubur PKR di Selangor angkara sikap tamak dua pemimpin tak matang ini...-TunHsyamudin

Berdasarkan fakta di atas Azmin wajar terima sahaja keputusan majoriti dalam PR yang mahukan Khalid meneruskan tugas sebagai MB buat penggal ke dua.

adios

3 comments:

  1. Kalau Azmeen atau ahli kelab penyokong "Azmeen- Zooraida and the haprak gang" terlalu mendesak tuk jawatan ahli XCO kanan, kita semua ahli PKR bawahan pulak mendesak agar TSKI jangan layan desakkan mereka yang sedang meroyan tu...Sebuah kerajaan yang stabil akan jadi runtuh jika ada unsur unsur "politik zoo" yang berlebihan dalam pentadbirannya.

    ReplyDelete
  2. Kalau saya jadi TanSri Khalid, saya lepaskan jawatan MB pada PAS. TanSri pun bukan kebulur sgt nak jawatan. Baru padan 2 ekor siAzmin dan siZuraidah gigit jari. TanSri memang diketahui umum memang ikhlas nak berkhidmat pada rakyat sebab tak jadi MB pun harta dah melimpah ruah. Bosan dgn pelesit 2 ekor ni buat hal tak sudah2.

    ReplyDelete
  3. kalau betul dua org tu buat hal yg merugikan perjuangan, eloklah parti buat tindakan awal supaya tak melarat.

    ReplyDelete