Tuesday, February 19, 2013

Tengok sini keluarga pakar cakap motibasi ni memang cemerlang, gemilang dan terbilang, wakaka

penyedap cerita sahaja
Bagi gua apa yang diperkatakan oleh Fadzillah Kamsah ini bukanlah satu cerminan kebijaksanaan /kewibawaan  seseorang yang berstatus pakar motivasi. Dalam ceramahnya dia sering bercakap soal Islam, sentuh sikit sini dan sentuh sikit sana. 

Tetapi dalam isu ini dia bukanlah seorang yang bercakap berdasarkan ilmu tetapi dia bercakap lebih kepada nafsu. Setelah merujuk dalil  pastinya dia akan berasa malu sendiri atas kenyataannya. 

 Link gambar ada di bawah skrol jer

Dia bukanlah seorang ilmuan agama tetapi seorang pakar motivasi. Jadi apa nak dihairankan jika dia mengeluarkan kenyataan yang tidak berlandaskan hukum serta mengutuk doa PAS. Sudah dinyatakan oleh Dr Asri akan kewajaran doa tersebut kerana PAS merasa mereka dizalimi. Apabila hukum kata tak salah maka tak salah lah, mengapa perlu dikutuk?

Selesa bagi dia tidak mungkin selesa bagi orang lain. Selesakan pemerintahan bn kepada waris-waris mangsa tragedi memali? Selesakah pemerintahan bn kepada mereka yang ditangkap ISA dan ahli keluarganaya.

Biasanya orang psikologi dan kaunseling merujuk sesuatu secara menyeluruh dalam membuat keputusan. Ahli psikologi dan kaunseling memahami bahawa manusia itu berbeza potensi dan keperluan, emosi dan pemikiran. Bagaimana dia boleh terlupa akan semua itu ketika menjawab soalan yang diaju kepadanya. 

Apabila seseorang meletakkan ilmu di belakangnya ketika memberi sebarang kenyataan beginilah jadinya. Akhirnya dia akan merosakkan reputasinya yang selama ini dilihat sebagai seorang bijaksana. (sekurang-kurangnya bijak bercakap)

Akhirnya tak sampai dua hari video tak professionalnya disiar di youtube, cybertrooper membalas dengan menyiarkan gambar-gambar aib keluarga pakar motibasi ini dengan tema yang cukup menyakitkan hati 'mendidik anak cemerlang,gemilang dan terbilang'


Gambar MENARIK Tengok sini keluarga pakar cakap ni  memang cemerlang,gemilang dan terbilang, wakaka

p/s: kata hikmah dari fadhilah Kamsah selama ini yang masih terngiang-ngiang di telinga gua..:

- anak mencerminkan sikap ibu bapa
- mana nak tumpah kuah kalau tidak kenasi
- bapak borek anak rintik
- bapak kencing duduk, anak kencing berlari

SIKALANG APA MACAM LATUKKK!!!

Wakaka....
Apabila berceramah, dia ni banyak pakai teori.. Masa kena sendal, dia lupa teori
Kalau dr lupa eloklah rujuk kembali teori-teori tu yer! 
Jangan pandai cakap saja amalnya tidak..

adios



1 comment:

  1. Allah dan nabi ajar suruh membuka aib orang lain kah? Kalau dosa dgn allah boleh minta ampun kat allah. Kalau dosa dgn orang lain, terpaksa la awak cari org yg awak kutuk dan buka aibnya itu sebelum awak mati untuk memohon maaf.......

    ReplyDelete