Wednesday, February 6, 2013

BN dimalukan di feldai Teloi semalam....wakaka


Jam 6 petang, dalam perjalanan ke Rumah Adun Jeneri tempat berkumpul penceramah, Ust Ismail Mahmud Pengarah MTD Jeneri telefon...Si, aku kena kepung di pintu masuk Felda, ada ramai pemuda BN dengan besi dan kayu, depa tak bagi ana masuk. Mu dapat berita apa dak? Dak la lagi...bokpa jadi macam tu... Aku tanya. Taknthu lah...dema kata aku tak leh masuk, mungkin dema takut kat Mazlan Aliman yang akan londeh isu Felda malam ni. Kata Ustaz Ismail. Tak pa mu tgu situ, satgi aku sapei.


Lepas makan malam di rumah Adun Jeneri, YB Dato' Yahya Abdullah, kami bergerak dan diarahkan berkumpul di Surau Kuala Lesong. Kami sampai waktu solat Isyak diimamkan oleh Ust Ismail.

selesai solat kami bergerak secara konvoi ke Felda Tetloi Timur. lebih kurang 30 buah kereta dan bepuluh-puluh moto.

Sampai di lokasi 30 meter dari pintu masuk, semua kereta terhenti. Di depan pemuda BN menyorak bertempik terlolong menghalang kami masuk. Rundinganndengan polis dibuat, Aku YB Cikgu Ya dan Zol Osman. Untuk kepentingan keselamatan polis minta ceramahndibatalkan. aku minta nak ceramah di situ untuk menyuraikan penyokong yang semakin ramai. Jalan tertutupnsama sekali dengan kereta dan orang ramai.

Tunggu heller agak lama, kami naik atas pick-up Din Belalang. Di dalam felda, petugas yg masuk sejak petang lebih kurang 30 orang terperangkap,ntidak dapat keluar. Semua alat pembesar suara ada di sana.


Lepas 30 minit, heller sampaimdan aku mulakan syarahan.

Ini negara demokrasi, kerajaan negeri sudah cukup baik melayani hak masyarakat felda. Selepas 30 tahun menunggu, Kerajaan Negeri sekarang telah mengeluarkan geran kepada peneroka felda di bukit tangga, giliran akan datang ialah Teloi Timur.

Ini negara demokrasi, rakyat berhak mendapat maklumat, dan kami parti politik yang sah berhak menjalankan aktiviti kami di sini, kerana kami telah memenuhi kehendak undang2. Kami ada permit untuk ceramah ini.

Pemuda Bn jangan jadi bacul dan penakut. Janganlah kebaculan kamu memimpin masyarakat felda dipenjarakan daripada maklumat kedua tentang politik dan isu2 negara.

Saya ke sini hanya untuk menerangkan apa yang telah kami buat selepas 5 tahunn iberi mandat, apa yang telah kami lakukan kepada masyarakat felda berkaitan bidang kuasa kerajaan negeri.

Kami akan bersurai meraikan kebodohan kamu wahai pemuda BN, tetapi kami tetap akan menghampiri peneroka felda di sii pada waktu yg lain supaya mereka dapat mendengar apa yg akan kami katakan. Kami bersurai nanti bukan kerana kami takut dengan sorakan pekik lolong pemuda Bn, tapi kami adalah org yg menghargai keamanan dan kedamaian. Kami pasti datang lagi.

Mazlan Aliman di persilakan... Dia pun berucap... Malam ini sungguh bersejarah kerana BN sudah menunjukkan ketakutan yang amat sangat. Kuasa mereka hanya tinggal lagi dua bulan....rayakanlahhh... --kedahkiniinfo

Keganasan umno BN di felda adalah kerana terlalu takut peneroka mengetahui perkara sebenar. Kebenaran perlu dihalang daripada deterima masyarakat felda. Jika kebenaran itu sampai bermakna kubur BN semakin dalam.... wakaka

Pakai baju bersih ambil BR1M - Terpesona puteri umno dibuatnya... wakaka

adios


No comments:

Post a Comment