Saturday, January 4, 2014

AHWAZ - Tempat Penderaan/Pembunuhan ASWJ di Iran

AHWAZ : KOTA TALI GANTUNG.


Siapa boleh teka dimanakah kota indah ini?

Kota-kota indah yang mengalir di bawahnya anak-anak sungai. Bumi lahirnya ulama'-ulama' besar umat Islam seperti Imam Sibawaih dan ramai lagi.

Tetapi kini kehidupan umat Islam di kota ini sejak tahun 1925 dizalimi ibarat rakyat Palestin yang ditindas Zionis.

Namun kisah keperitan kehidupan mereka dibisukan dunia.

Tanah Arab menyaksikan rakyat tertindas di Mesir, Tunisia, Yaman dan Libya bangkit dan berjaya menjatuhkan pemerintah despotik negara mereka setelah dizalimi berpuluh-puluh tahun.

Kini kebangkitan tersebut sedang berlaku di Iraq menjatuhkan rejim Maliki dan di Syria menjatuhkan rejim Basyar. Namun, kebangkitan umat Islam Sunni di Ahwaz, Iran dibisukan setelah mereka dizalimi berpuluh-puluh tahun.

Protes oleh bangsa arab Sunni pada 2011 seorang terbunuh

Jika saudara kita di Palestin telah dizalimi oleh penjajah Zionis sejak 1967, umat Islam di Ahwaz telah dizalimi oleh rejim Iran sejak 1925 lagi. Iaitu 42 tahun lebih awal dari penjajahan Zionis ke atas Palestin.

Kota yang pernah masyhur dengan nama 'Kota Di Atas Sungai' ketika pemerintahan Khilafah Turki Uthmaniyah yang melahirkan ribuan ulama' seperti Imam Sibawaih ini kini dikenali dengan 'Kota Tali Gantung'.
Bacaan lanjut: www.gensyiah.com untuk bukti seterusnya.

KL112 - FRU sudah bersedia


adios

2 comments:

  1. satu posting yg terang2an satu fitnah dan cukup merbahaya,klu kebencian dah tertanam dlm hati sekali pun,cakap dan cerita ler yg benar,jgn lakukan pembohongan,b loger2 jgn jadi penyambung lidah fitnah org2 yg dah hati nya telah penuh dgn kekafiran

    ReplyDelete
  2. Yang bodoh biasanya kah menunjukkan kebodohannya. Yang berbohong terserlah kebohongannya bila dinyatakan, begitu juga fitnah dan fakta. Carlah kebenaran melalui hati dan akal secara rohani dan lahiriah. kalau melalui akal kajilah kesemua ilmu dengan mengosongkan ilmu yang ada di akal kaji kesemua ilmu baik semua mahzab secara tulus, begitu juga kosongkanlah batin dan akal selain dari Allah maka akan tau kebenaran

    ReplyDelete