Wednesday, December 19, 2012

Gaduh berkumpulan di Sungai Petani- 13 Samseng ditangkap (updated 1.31 pm )

Ini adalah laporan oleh king jason

Dah 2 hari gua dengar gosip ini namun gua diam jer sebab takut nak sebar.Mana tahu berita ni palsu.. nanti mcm kes polis pompuan yg mengaku kena tukor tuh plak x pasal2 bawa berita palsu..

So Blog ni 2 hari dalam DRAF sebab tak pasti isu ni.Apabila khabar angin ini semakin berdesas desus.Gua fikir eloklah gua publish Draff ni untuk bacaan korang setelah gua yakin akan berita ini adalah benar. Cuma gua dengar seorang melayu meninggal..

info Paling Terkini :

Kejadian pergaduhan teruk di antara puak pelampau Extreme India dari Geng Kongsi 35 &Melayu Islam kita yang ditetak dengan parang , dibelasah dengan kayu besbol dan di campak ke dalam longkang sehingga membabitkan orang-orang yang tiada kaitan bermula di Paya Nahu seterusnya melarat ke Tmn Ria apabila motosikal di bakar di depan masjid , seterusnya melarat ke Tmn Keladi & terkini jam 3 petang tadi di Bandar Sg Lalang , Sg Petani Kedah ..

Mangsa Melayu dari anggota Melayu Islam kita dari PDRM pula yang dibelasah habis habisan kerana cuba menggari salah seorang daripada anggota kumpulan kongsi geng 35 mereka yang terlalu bertindak agresif.Sekarang di Sg Petani,Kedah sudah penuh dengan polis & FRU serta roadblock ..

Ugutan menyerang orang Islam ketika berjemaah di Masjid , bakar masjid & Surau serta mangsa dari Orang Islam yang di campak ke dalam longkang setelah dibelasah dengan parang & kayu besbol mengundang kemarahan orang2 Islam di situ..perintah darurat dikeluarkan oleh PDRM & FRU ..

harap semua pejuang-pejuang-- 30 dalam mood "Standby" kerana apa2 sahaja boleh berlaku..buat masa sekarang biarkan pihak polis & Fru jalankan tugas mereka kerana keadaan memang dah terlalu tegang...kita cuba elakkan rusuhan kaum kerana dikhuatiri akan membabitkan pihak-pihak yang tiada kaitan & merbahayakan nyawa orang2 Melayu Islam kita di situ sendiri dari kaum wanita & kanak-kanak dan bimbang merebaknya rusuhan kaum ini ke kawasan lain...

yang penting dinasihatkan kita sentiasa bersatu,mood standby & jangan terlalu bertindak membabi buta..tetapi lebih kepada langkah berjaga-jaga ,BERSEDIA & BERSATU seandainya perkara yang tidak diingini berlaku..umat Islam dinasihatkan berwaspada & jangan bertindak mengikut emosi..- kingofgoblok

Sementara itu tiewnama melalui blognya erapasca.com melaporkan seperti berikut;

Kuala Lumpur - by @tiewnama

pergaduhan budak budak sekolah di sungai petani telah di perbesarkan oleh bloger umno dan Barisan Nasional kononnya sebagai rusuhan kaum sedangkan hakikat yang sebenarnya adalah kes curi motor.

persoalan kini timbul, siapa yang mencuri motor itu? adakah motor anak india itu  yang di curi? atau budak melayu yang cedera ini mencuri motor itu? motor siapakah  yang di curi?

siapa berak tengah jalan tidak akan mengaku juga dia akhirnya. ini pepatah lama, adakah ini konspirasi umno dan mic untuk mencetuskan huru hara bagi terus  mengekalkan kuasa yang semakin menghilang? 

sesuai dengan kata kata ketua wanita umno malaysia bahawa tragedi 13 mei bakal  berulang dan putrajaya akan di pertahankan walau dengan apa cara sekalipun dari  perdana menteri malaysia Najib Razak. 

secara logik  kes ini memang dah semakin besar melainkan dengan kehendak Allah Yang Maha Pemurah lagi Maha Mengasihani.  2 jam dari tadi seorang lagi india  di dakwa ditemui mati dibunuh di Taman Bandar Perdana Sungai Petani . 

Polis ramai di kawasan terbabit. jadi minta tolong maklumkan perkembangan semasa.  jumlah kematian setakat ini sebagaimana yang dirisik 3 orang kesemuanya lelaki India, 

hasil risikan lain pula memberitahu bahawa kes ini sebenarnya pergaduhan di antara  kumpulan samseng india dengan samseng india yang lain 





So Diminta semua bertenang, Jangan layan sebarang Provokasi dan ikot nasihat polis.tq

Terkini jam 8.00 am 19.12.2012 Saudara Abu Nawas melalui Facebooknya pula telah memberitakan;

Sampai Sungai Petani jam 2 pagi tadi... Keaadaan tenang dan seperti biasa. Tidak ada yang mengejutkan seperti apa yang di hebohkan melalui sms.

Sekarang aku sedang minum dengan rakan India 08 di sana... Tiada rasa kebencian terhadap orang awam melayu dan Islam... pergaduahan hanyalah kebetulan berlainan bangsa tidak ada kena mengena dengan politik perkauaman...

Harap semua bertenang... eratkan perpaduan sesama kita tanpa mengira fahaman politik agama dan bangsa.


Maklumat terbaru dari King Jason 12.00 pm 19.12.2012

Dan, katanya Pihak IPD Kuala Muda,Kedah telah memanggil ketua-ketua masyarakat bagi mencapai persefahaman antara berbilang kaum setempat di sekitar Sungai Petani susulan bermulanya pergaduhan di Paya Nahu,Sg.Petani. Sehubungan itu kedua-dua belah pihak diminta menghormati persefahaman yang dicapai & mengekalkan perpaduan.


Orang ramai juga diminta jangan buat sebarang kesimpulan melulu atau mendengar khabar angin. Kekalkan perpaduan antara kaum. Sebarang pertanyaan,maklumat atau pengesahan maklumat berkaitan kes serangan tersebut, sila hubungi Bilik Gerakan IPD Kuala Muda 03-4299222 atau Balai Polis Sg.Petani 03-4222222. sumber FB

Alhamdulillah..


adios

No comments:

Post a Comment