Friday, July 13, 2012

Khalil Afandi Yang Maut diTembak Kerana Mengamuk di JPM Adalah Blogger Kontroversi?

Khalil Afandi Lelaki yang mengamuk di PutraJaya dengan membawa pedang samurai dan akhirnya maut akibat terkena tembakan polis adalah seorang blogger berdasarkan maklumat dari facebook.Tulisan-tulisan dalam blognya banyak memaparkan pandangan dirinya tentang kehidupan dan ketuhanan. 

Petikan berita BH ini menguatkan tanggapan gua bahawa  pemilik blog itu adalah si pelaku kejadian amuk

Dalam kejadian kira-kira 2.30 petang itu, suspek yang dikenali sebagai Khalil Afandi Hamid, 47, meninggal dunia ketika dalam perjalanan ke Hospital Putrajaya selepas terkena tembakan di tangan dan bahagian ari-ari.Manakala suspek wanita, seorang bekas pelajar Universiti Antarabangsa Islam Malaysia (UIAM) berusia berusia 28 tahun, terkena tembakan di bahagian paha kanan dan sedang mendapatkan rawatan di hospital sama. beritaharian

Almarhum pada pandangan gua adalah seorang yang mempunyai pandangan tersendiri tentang agama terutamanya Islam. 

Kritikannya terhadap insan-insan ternama dalam hal ehwal islam di Malaysia memang kontroversi namun layak untuk difikirkan semua.Jika benar dia adalah orangnya maka tulisan terakhirnya adalah berjudul  'HIDUP DAN MATI....... apa yang dipertaruhkan'

Berikut adalah beberapa petikan daripada blog beliau yang bagi gua sangat kontroversi.


TGNA DiPerlekeh 
"Tuan guru Nik  Aziz menangis dalam sedu dan sedan....dia berdoa......hayati doa Ilmuan ini.. " butakanlah mata pengundi" "biar mereka cuma nampak BULAN"....... tolonglah ya Allah.... tis ..tis.. tis. menitis airmata.... terasa hampir dengan Allah pada ketika itu. Mampus. Bedooh demo ni. Nik Aziz demo raso Allah saye ke demo... kalu Allah saye ke demo wakpo nyo dok Kelate... tak habis-habis. Gi lah tawe Melako. Hok ni pong hambo nak ajar ke demo.... weeee lah!" antara tulisan dalam blognya.-jayanegara

Selain TGNA, Mufti Besar Perak Turut diBaham
Mufti..... Tan Sri Hairansanasini
Kerusi dia yang dia duduk dah sampai berkulat..... cendawan pun dah tumbuh.... Punya lama pegang jawatan Mufti. Punya seronok kerja mengampu kerajaan dan Raja-raja melayu. Orang tua ni terpeleot lama dah. Murtad dia ni lah yang gembar-gemburkan.... alih-alih tak ngaku. 100 000 orang dah murtad mana datanya kita nak tengok.

Memanglah dari raut wajahnya pun dah tergambar...... cannot be trusted. Dia inilah yang dikata pendusta dalam ugama. Yang peliknya dia ceramah cerita pasal ulama suuk. Habisnya siapa dia yang ulama suuk. Jawapannya semua kamu adalah ulama suuk dan  inilah yang manusia gelarkan Alim-alim kucing. Sana kencing sini kencing habis semua sudah hancing. dipetik daripada blog almarhum-jayanegara

Noh Gadut Dituduh Pembodek Sultan Johor
Dato' Noh Gadut  
Ulama ini tanpa malu-malu menyatakan..... "Ulama adalah pewaris nabi. Yakni menyambung tugas nabi.... maka semakin jauh kamu dari ulama semakin jauh kamu dari Tuhan. Semakin kamu benci ulama semakin jauh kamu dari rahmat Tuhan". Soalannya adakah Insan ini siAlim ini hampir dengan Tuhan. Tengok wajahnya betul-betul. Soalan lagi.... adakah Insan ini disayangi tuhan dan Allah melimpahkan Rahmat keatas susuk siUlama ini. Tengok wajah dia betul-betul. 
Islam yang dianuti hariini bukannya 'genuine' lagi. Islam hariini telah ditarah-tarah sampai mendatar sampaikan hendak duduk sama aras dengan ugama lain pun sudah tidak mampu. Islam telah gagal untuk diguna pakai bagi merahmati seluruh umat manusia. Lebih malang lagi...... Islam adalah ugama yang paling teruk kemusnahannya. Kenapa tidak? Dalam keadaan rosak luaran dan musnah serta telah mati kekuatan spiritualnya... Ketua-ketua ugama Islam masih mampu untuk mengkafirkan semua ugama selain Ia. Allah dan Syurga adalah milik mutlak orang Islam sahaja. Iya ke? Jiwa nak kemana kamu?-jayanegara

Sultan Selangor Tidak Terlepas Daripada Kritikan 
Apa kritikan blogger ini terhadap sultan Selangor? Sila ke jayanegara  untuk membaca tulisannya.

Oleh kerana yang dikritik adalah sultan, maka gua tak berani nak copy paste di sini.



Kazim Elyas DiGelar Spesis Mangkok Ayun
Kazim Elias ini ulama suuk 
Dapat pahala. Bukan saya yang kata tapi siKazim Elias. Kazim ni spesis mangkok ayun biol. Ada ka patut pencuri Islam yang tak makan babi dikatanya ada Iman. Perompak islam yang tak makan babi boleh masuk Syurga. Tauke Cina yang kena rompak tapi makan babi dihumbankan keNeraka. Adakah dunia ini masih ada Tuhan? Pelik! 

Entah la kenapa miskinnya siAlim hari ini dari rahmat Allah. Kemanusiaan umat Islam hari ini telah tertanggal. -jayanegara

Satu-Satunya Orang Yang Dia Puji Adalah Mahathir
Dr Mahathir pernah dikafirkan semasa mengusulkan pendapat supaya Alquran diubahkan kepada banyak bahasa supaya mudah dipelajari. Hariini cuma ada terjemahan kebahasa-bahasa lain. Terjemahan tidak sama. Itu bukan yang Dr Mahathir maksudkan. Ia berbeza dengan kitab Injil telah lama diubah dan Wal hasilnya Kristian dianuti lebih dari 2.2 bilion penduduk Dunia. Penat orang tua ni menjawap. Dr Mahathir satu-satunya manusia berjiwa besar yang aku temui diMalaysia hingga hari ini. Jika dia masih mahu menjadi Perdana Menteri Malaysia pasti aku amat-amat bersetuju. Dia sudah tua dan selalu sakit-sakit tidak mungkin dia mahu. -jayanegara


Apa pun niat dan kesahihan tulisan beliau, sudah tidak bermakna lagi. Dia telah tiada di muka bumi untuk mejelaskan segal-galanya. Semoga rohnya dicucuri rahmat Allah.


KERANA WANITA ISLAM TAK PANDAI SEKS KELAB TAAT SUAMI TERBIT BUKU PANDUAN SEKS 


WAJARKAH TAJUK BERITA INI SEDEMIKIAN?




Lihat pula gambar di bawah dan nilaikan semula kematian yang berlaku


Wujud Persoalan di sini. bagaimanakah boleh ada yang mati. Ketika ini senjata telah pun tiada dalam genggaman.  Mengapa mereka  tidak ditangkap ketika itu?Apakah wujud amukan lagi selepas kecederaan seperti dalam gambar?

Gua tak sabar menunggu wanita terbabit sembuh dan memberi keterangan.
adios

No comments:

Post a Comment