Thursday, July 5, 2012

Anwar Ibrahim and the Muslim Brotherhood: A Picture Worth a Thousand Words!


Berdasarkan pembacaan di internet  dalam 3-4 bulan lalu, gua pernah terbaca tentang sumber kewangan Anwar Ibrahim yang kononnya ada  kaitan dengan muslim brotherhood dan pembesar-pembesar arab termasuk raja-rajanya.Artikel tersebut ditulis dalam bahasa Inggeris dan rasanya ditulis oleh blogger pro umno.

Ketika mencari kembali artikel tersebut gua terjumpa artikel mamat ni.
sumber

sumber



Muslim brotherhood yang juga dikenali sebagai Ikwhanul Muslimin atau Ikhwan, diasaskan di Mesir pada tahun 1928 oleh guru sekolah Mesir yang bernama Hassan al-Banna, yang digelar sebagai tokoh utama dalam pembangunan agama dan intelektual oleh Qardawi. 

Moto Ikhwan

 "Allah matlamat kami;Al-Quran perlembagaan kami; Nabi pemimpin kami; Jihad cara kami; dan mati kerana Allah itu aspirasi tertinggi kami. "

Dalam kita menghargai Al-Ikhwan demi sebuah negara Islam yang lebih islamik berbanding di zaman pemerintahan Hosni Mubarraq. Bersama pula kita lihat bagaimana ikhwanul muslimin , Qardawi dan Anwar Ibrahim dimanipulasi melalui tulisan yang pastinya sangat berpengaruh.

Memang sungguh melucukan apabila ada orang umno mendakwa perjuangan ikhwanul muslimin sama dengan perjuangan umno. Setelah ikhwanul muslimin berjaya memenangi pilihanraya mesir itulah yang keluar dari mulut-mulut mereka dengan putar belit yang nyata.

Cuba baca kenyataan mereka tentang ikhwanul muslimin dan Qardawi dalam artikel yang bertajuk 'Ikhwanul Muslimin Pengganas dan Qardawi menyesatkan'


kahkahkah! 
umno oh umno

adios




No comments:

Post a Comment